امام جمعه خلخال: جایگاه نماز جمعه در جامعه شناسانده شود


امام جمعه خلخال: جایگاه نماز جمعه در جامعه شناسانده شود

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: پس از گذشت 40 سال از عمر با برکت نظام اسلامی نماز جمعه به جایگاه واقعی خود در این کشور دست نیافته و جایگاه این نهاد باید به جامعه شناسانده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های نماز جمعه خلخال با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور افزود: با وجود همه خیر و برکاتی که نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم داشته ولی بنظر می‌رسد نماز جمعه هنوز با جایگاه اصلی خود در یک حکومت اسلامی تمام عیار فاصله دارد.

وی با اشاره به سفارش مقام عظمای ولایت به ائمه جمعه کشور برای دوری از صاحبان قدرت و ثروت و بودن در کنار اقشار ضعیف جامعه، اظهار داشت: تاریخ بیانگر این واقعیت است که در زمان پیامبران پابرهنگان و قشر مستضعف و فقیر در کنار این اولیای الهی بوده و آنها هرگز به سمت و سراغ صاحبان ثروت و قدرت نرفته‌اند.

وی از نماز جمعه به عنوان نماد وحدت مسلمانان و مومنان عالم یاد کرد و گفت: اقامه نماز جمعه در کشور اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ از جانب خداوند به مردم متدین و ولایی این کشور است.

او همچنین اظهار داشت: بخشودگی گناهان برای شرکت‌کنندگان در این نماز عبادی و سیاسی از سوی خدواند از جمله فضایل و نعمات بزرگ حضور در این اجتماع بزرگ است.

خطیب جمعه خلخال با تبریک و گرامیداشت ۲۵ تیرماه سالروز بهزیستی گفت: هرچند وظیفه دولتمردان کمک به نیازمندان جامعه می‌باشد ولی با توجه به محدودیت های اعتباری و مالی دولت، کمک به قشر نیازمند و آسیب پذیر مشارکت خیرین، موسسات نیکوکاری، افراد با تمکن مالی بالا و نیکوکاران را می‌طلبد.

حجت الاسلام اسدی افزود: جامعه مملو از افرادی همچون معلولین، سالمندان، بیماران، افراد ناتوان مالی، از کار افتادگان حوادث و بسیاری از این قبیل است که کمک‌های مردمی در کنار کمک‌های دولتی می‌تواند به ادامه زندگی این افراد و رفع مشکلات مالی، جسمی و روانی آنها کمک کند.

او بیان کرد: انتظار از مردم اختصاص هزینه اضافی برگزاری مجالس عروسی، ترحیم و سایر مجالس غیرضروری به قشر محروم و نیازمند جامعه می‌باشد.

خلخال در جنوب اردییل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند