سرخوردگی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ یمن


سرخوردگی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ یمن

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت در صورت وقوع جنگ، رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله تنها خواهد ماند همچنانکه عربستان در برابر انصارالله در یمن تنها باقی مانده است.

سرخوردگی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ یمن
به گزارش فانوس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در تحلیل جامعی درباره نتایج شکست تجاوز سعودی -آمریکایی به یمن، از یأس و سرخوردگی صهیونیست‌ها از نتایج این جنگ خبر داد و نوشت این نتایج، عجز و ناتوانی و نیز سرخوردگی شدید سعودی را آن هم پس از به وجود آمدن تزلزل در میان متجاوزان به نمایش گذاشت و این تزلزل پس از اعلام عقب‌نشینی امارات از جنگ یمن، آشکارا دیده می‌شود.

این روزنامه جنبه‌های متعدد شکست را در این جنگ بازتاب داد و نوشت: ائتلاف (متجاوز) به اهداف اعلام شده از جمله گسترش حاکمیت اتباعش در سراسر یمن نرسید علاوه بر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز موفق شدند دامنه حملات موشکی را به مواضع راهبردی و فرودگاه‌های سعودی با موشک و پهپاد‌ها گسترش دهند و آن‌ها امارات را به حمله به شهر‌ها و تأسیساتش تهدید کردند.

این روزنامه صهیونیستی، نگرانی صهیونیست‌ها را از وضع کنونی جنگ در یمن منعکس کرد و نوشت حزب‌الله در لبنان با اهتمام زیاد، رویارویی در یمن و نتایجش را پیگیری می‌کند. یدیعوت آحارونوت سپس نتیجه گرفت ویرانی‌هایی را که حزب‌الله به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد چندین برابر ویرانی‌هایی است که یمنی‌ها به سعودی‌ها وارد می‌کنند. کافی است که وجود اماکن راهبردی در اهداف حزب‌الله مانند خلیج حیفا و سکو‌های گاز فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه مد نظر قرار گیرد.

یدیعوت آحارونوت افزود: اسرائیل می‌تواند عبرت‌های زیادی از نمونه تجاوز سعودی به یمن بگیرد از جمله اینکه با وجود برتری راهبردی و آشکار، نمی‌توان دشمن را از هوا شکست داد و تجربه جنگ در یمن نشان داد جنگ با حزب‌الله لبنان باید کوتاه مدت باشد، زیرا نمی‌توان روی حمایت دشمنان حزب‌الله از اسرائیل، خواه در لبنان یا کشور‌های عربی میانه‌رو برای مدت زمان زیادی حساب کرد.

روزنامه صهیونیستی مذکور در پایان نتیجه گرفت در صورت وقوع جنگ، رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله تنها خواهد ماند همچنانکه عربستان سعودی در برابر انصارالله در یمن تنها باقی مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو