امریکا رو به سقوط است


امریکا رو به سقوط است

امریکا رو به سقوط است و هم اکنون جهان از جهان یک قطبی به چندقطبی در حال تبدیل شدن است

امریکا رو به سقوط استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ قدیری ابیانه با اشاره به سایت بدهی لحظه‌ای امریکا افزود: بدهی دولت فدرال امریکا حدود ۲۲ تریلیون دلار معادل ۴۴۰ سال درآمد نفت ایران است، جمع بدهی دولت، شرکت‌ها و مردم امریکا نیز حدود ۷۲ تریلیون دلار معادل هزار و ۴۴۰ سال درآمد نفت ایران است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش بدهی سالانه دولت فدرال امریکا به میزان یک تا ۲ تریلیون دلار اضافه کرد: هزینه دخالت نظامی امریکا در منطقه خاورمیانه ۷ تریلیون دلار معادل ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران است که با این حساب باید تمام دلار‌های چاپ شده و موجود در جهان را هم جزء بدهی‌های امریکا محسوب کرد. البته در محاسبات بالا درآمد سالانه نفت ایران ۵۰ میلیارد دلار فرض شده است.
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها با این شرایط به دنبال حذف دلار از معاملات خود هستند، گفت: اگر دلار ارزش فعلی خود را در جهان از دست دهد معادل برخورد چند بمب اتم در امریکا است. چون در این صورت نمی‌تواند مشکلات و بدهی‌های خود را برطرف کند.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امریکا در حال سقوط است، گفت:​ از نظر توزیع ثروت هم اکنون ۳ نفر بیش از نیمی از جمعیت امریکا ثروت دارند. امریکا ۳۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد که این ۳ نفر بیش از ۱۶۰ میلیون نفر ثروت دارند.
وی افزود: بالای ۴۰ میلیون امریکایی بنابر آمار‌های خودشان زیرخط فقر قرار دارند و نیم میلیون نفر دست کم کارتن خواب هستند. سالی دست کم ۲ و نیم میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقرا سقوط می‌کنند.
قدیری ابیانه با بیان اینکه هرچند اقتصاد امریکا بزرگ است، اما میزان بدهی امریکا به اندازه اقتصادش خیلی بزرگ‌تر است، گفت: این امر برای اقتصاد امریکا بسیار شکننده است. یک زمانی بیش از ۴۰ درصد اقتصاد جهان در دست امریکا بود، اما اکنون میزان اقتصاد امریکا به زیر ۱۵ درصد رسیده است.
سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان اینکه چین از اقتصاد امریکا پیشی گرفته است، تصریح کرد: محوریت اقتصاد هم اکنون از غرب یعنی امریکا و اروپا به سمت شرق یعنی چین و روسیه سوق پیدا می‌کند. جهان تک قطبی نیز به جهان چندقطبی درحال تبدیل شدن است.
وی گفت:​ در چنین شرایطی امریکا نمی‌تواند با جنگ جلوی شکل گیری قطب‌های دیگری، چون چین، هند، ژاپن، روسیه، برزیل، افریقای جنوبی و جهان اسلام به رهبری جمهوری اسلامی را بگیرد برای همین باید منابع نفتی ما و سایر کشور‌ها را اشغال کند تا این قطب‌هایی که اشاره شد شکل نگیرد، اما با ایران از درِ جنگ نمی‌تواند وارد شود و این را بار‌ها امریکایی‌ها اذعان کرده اند.
قدیری ابیانه گفت: امریکا بر روی مشکلات اقتصادی و ایجاد جنگ اقتصادی در کشور ما متمرکز شده است، اما در این جنگ اقتصادی هم حتماً شکست خواهده خورد. اگر ملت ما متحد حول محور ولایت عمل کنند هرچه زودتر ما این پیروزی را در بُعد اقتصادی و سایر ابعاد شاهد خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان