آلودگی آب برخی روستاهای خلخال جدی است


آلودگی آب برخی روستاهای خلخال جدی است

اردبیل _ ایرنا _ معاون دانشکده علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت خلخال گفت: آلودگی آب شرب برخی از روستاهای این شهرستان جدی بوده و نگران‌کننده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ایرج اعتبار در جلسه شورای سلامت و امنیت عذایی خلخال افزود: نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی حاکی از وجود آلودگی میکروبی به همراه فقدان کلر در آب شرب تعدادی از روستاهای تحت‌پوشش و غیر تحت‌پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان و ناشی از عدم کلرزنی مستمر منابع تامین کننده آب این مناطق روستایی است.

وی با هشدار به احتمال شیوع بیماری‌های ویژه فصول گرم سال و ناشی از مصرف آب آلوده در روستاهای خلخال اظهار داشت: صفر بودن درصد کلر موجود آب روستاهای پرجمعیت نگرانی مسئولان حوزه سلامت از موضوع آلودگی آب را افزایش داده است.

او با بیان اینکه مصرف آب و غذای ناسالم و میکروبی می‌تواند عامل طغیان بیماری‌های فصل گرما باشد، گفت: مرکز بهداشت مسئول نظارت بر کنترل کیفی آب شرب روستایی و شهری بوده و در شرایط فعلی وضعیت کلرزنی آب شرب شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان را قبول نداشته و خواستار توجه مسئولان امر به حساسیت موضوع و رفع نگرانی از این موضوع تهدید کننده سلامت جمعیت روستایی است.

او همچنین اظهار کرد: رها سازی فاضلاب و پساب خانگی هم در برخی از محله‌های شهر خلخال سلامت و بهداشت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی افزود: هدایت فاضلاب خانگی ۲۵ خانوار در یک محله شهر خلخال حاکی از وخامت موضوع داشته و مرکز بهداشت این شهرستان با تشکیل پرونده صاحبان این اماکن مسکونی را به محاکم قضایی معرفی کرده است.

او همچنین از اجرای طرح جمع‌آوری قلیان از اماکن تجاری این شهرستان خبر داد و گفت: حذف قلیان و فروش مواد دخانی از اماکن تجاری فاقد پروانه کسب برابر دستورالعمل جدید مرکز کشور بزودی اجرایی

می‌شود.

وی اظهار داشت: انتظار از اتاق اصناف پرهیز از صدور پروانه جدید قلیان سرا در کنار خودداری از تمدید این گونه پروانه‌های صادر شده و نیز اخذ تعهد از صاحبان اماکن تجاری دارای پروانه چایخانه و سفره‌خانه سنتی برای عدم استفاده از قلیان و یا سایر مواد دخانی در اماکن تجاری دارای پروانه فعالیت صنفی و تجاری است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!