دشمن با جنگ اخلاقی به‌دنبال تسلط بر کشور است/ توقیف نفتکش ایران؛ اقدامی خلاف مقررات بین‌المللی


دشمن با جنگ اخلاقی به‌دنبال تسلط بر کشور است/ توقیف نفتکش ایران؛ اقدامی خلاف مقررات بین‌المللی

گروه سیاسی ــ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، تصریح کرد: این حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند که دشمن هم چیز ما را هدف قرار داده که از جمله آن، جنگ اخلاقی است و می‎خواهد فساد و بی بندوباری را در کشور رایج کند و اگر جوانان راه گناه و بی‌بندباری را بروند، دشمن مسلط می شود.

دشمن با جنگ اخلاقی به‌دنبال تسلط بر کشور است/ توقیف نفتکش ایران؛ اقدامی خلاف مقررات بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 28 تیرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران،با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی خود در بخش نفت و ارتباطات بانکی، گفت: آمریکا در تخلف و عهدشکنی، سر ملت خود را از خجالت به زیر انداخته است و هیچ زمانی آمریکا مثل امروز ذلیل و بی ارزش نشده است.

وی افزود: حاکمان این دولت‎ها به دنیا و به میلیاردها ملت نگاه نمی‌کنند؛ امریکا، انگلیس و آل سعود توجهی به دنیا نمی‌کنند و اینچنین خدا آن‌ها را پست و فرومایه کرده است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: بعد از عمل نکردن طرف‌های مقابل به تعهدات خود، ایران طبق برجام اعلام کرد که تعهداتش را کاهش می‌دهد و براساس نامه وزیر محترم امور خارجه، 60 هفته هم به آن‎ها مهلت داد، اما آن‌ها امروز می‌گویند چرا ایران به تعهداتش عمل نمی کند که سخن عجیبی است.

آیت‌الله امامی کاشانی درادامه با اشاره به اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی در دریای مدیترانه، این اقدام را بر خلاف قوانین بین‌المللی بیان کرد و گفت: در جاهایی در قوانین بین‌الملل آمده در مواردی که کار خلافی مثل حمل مواد مخدر مطرح است، کشتی قابل توقیف است ولی در اینجا بحث نفت مطرح است، لذا ایران می‌تواند به ملل متحد شکایت کند و حتی سارقان کشتی را که همانطور که در قانون آمده به دادگستری اروپا بکشاند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: این کشور از همان روزهای اول با مشکلاتی روبرو بوده است. روزگاری سید ابوالقاسم کاشانی در سی ام تیر علیه انگلیس و استعمار در مسئله نفت قیام کرد که آن زمان موجی ایجاد کرد که البته خاموش شد تا به عصر امام خمینی(ره) رسید و ایشان قیام را آغاز کردند و به نتیجه رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: امام خمینی(ره) در برابر ظلم و فساد ایستاد و امروز هم رهبر معظم انقلاب راه ایشان را با قوت هرچه بیشتر ادامه می‌دهند؛ این مسیری است که امروز ایران دنبال می‌کند و دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است. در اینجاست که قرآن به ما وعده می‌دهد و توصیه می‌کند؛ «فَاصْبِرْ إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ/ شکیبا باش که فرجام [نیک] از آن تقواپیشگان است». خداوند وقتی مشکلات نوح را بیان می‌کند به پیامبر(ص) می فرماید، آن پیامبری که شیخ الانبیاء بود، با صبر و استقامت پیروز شد، تو هم ای رسول‌الله صبر کن. این آیه خطاب به متقین و ملت ایران نیز هست.
امام جمعه موقت تهران، در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ایجاد شده برای حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی؛ عالم شیعه در نیجریه اشاره کرد و خواستار حمایت از ایشان شد.

وی در ادامه به دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان بر توجه به نوجوان و جوانان تأکید کردند که تحقق آن یک وظیفه است و باید شرایط را برای احیای تقوا در آن‌ها فراهم کنیم؛ دختران و پسران توجه کنند و ببینند اسلام و قرآن چه می گوید؛ قرآن خطاب به پسران می‌گوید چشمانتان را فرو اندازید و در چهره زن بیگانه نگاه نکنید و به زنان می‌گوید شما هم خودتان را حفظ کنید.

خطیب جمعه تهران در پایان سخنان خود تصریح کرد: این حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند که دشمن هم چیز ما را هدف قرار داده که از جمله آن، جنگ اخلاقی است و می‎خواهد فساد و بی بندوباری را در کشور رایج کند و اگر جوانان راه گناه و بی‌بندباری را بروند، دشمن مسلط می شود.

بنابر این گزارش، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آیات 14 و 15 سوره مبارکه «الاعلی»؛ «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى/ وَذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى » گفت: رستگار کسی است که درباره توحید دور بزند، گناه نکند، مطیع خدا باشد نام خدا را بیاورد.
وی با تبریک میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: از ایشان درباره این آیه پرسیدند، ایشان فرمود اگر معنای آیه این است که وقتی یاد خد هست، نماز بخوانید، که کار مشکلی نیست. فرمود «فصلی» یعنی صلوات بر محمد و آل محمد که این بالاترین ذکر است. همچنین یکی از امام(ع) می پرسد که من در خانه کتاب دعا و ذکر ندارم که دعایی بخوانیم، فرمود صلوات بر همه چیز مقدم است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت صلوات، تصریح کرد: انسان برای سیر به سوی خدا، به سوی خداشناسی حرکت می‎کند و از طریق شناخت صفات الهی و از آن رهگذر به خدمت خلق خدا و یاری مردم بر می‌گردد. در اینجا یک حلقه مفقوده است که سیر به خدا می شود و بعد به خلق خدا بر می‌گردد. ممکن است کسی سیر به خدا کند ولی سیرش غلط باشد.‌

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئله رهبری و امامت در دین، یک مسئله اصیل و اساسی است، و این است که گفته می‌شود زمان از حجت خالی نیست. این است که گفته می‌شود در عصر ما جوامع بشری در اطاعت خود باید یک خط را نگاه کنند و آن خط مهدی آخرالزمان(عج) است.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان