بررسی دوربین گلکسی A70


رسانه کلیک – سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی A70 را روانه بازار کرده است. این محصول که در گروه مدل های میان رده قرار می گیرد، عملکرد خوبی در بخش دوربین دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ویژگی های دوربین گلکسی A70 آشنا کنیم. همراه ما باشید. تا چند سال پیش […] نوشته بررسی دوربین گلکسی A70 اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی A70 را روانه بازار کرده است. این محصول که در گروه مدل های میان رده قرار می گیرد، عملکرد خوبی در بخش دوربین دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ویژگی های دوربین گلکسی A70 آشنا کنیم. همراه ما باشید.

بررسی دوربین گلکسی A70بررسی دوربین گلکسی A70بررسی دوربین گلکسی A70

تا چند سال پیش دوربین در گوشی های میان رده فاکتور چندان مهمی محسوب نمی شد، به همین دلیل هم تولیدکنندگان به استفاده از ارزان ترین ماژول ها در این بخش اکتفا می کردند. اما اکنون شرایط تغییر کرده و دوربین به یک عامل مهم در این سری محصولات تبدیل شده است. این وضعیت باعث شده تا علاوه بر مدل های پرچمدار، شاهد حضور دوربین های چندتایی در نمونه های میان رده هم باشیم.

گلکسی A70 یکی از جدیدترین میان رده هایی است که وارد بازار شده و از نظر دوربین توانسته توجه ها را به خود جلب کند. سامسونگ برای این محصول از دوربین سه گانه با رزولوشن های بالا استفاده کرده و از این طریق تجربه خوبی از عکاسی را در اختیار کاربران قرار داده است. برای اینکه با دوربین گلکسی A70 و ویژگی های خاص آن بیشتر آشنا شوید، همراه ما باشید.

ماژول سه گانه

استفاده از دوربین های چندگانه در حال حاضر به یکی از بایدها در بازار تلفن های هوشمند تبدیل شده است. سامسونگ هم با تکیه بر این اصل، از دوربین سه گانه روی گلکسی A70 استفاده کرده است. به گفته سامسونگ حضور سه لنز دوربین در این محصول باعث شده تا دقتی مانند چشم انسان داشته باشد.

دوربین اصلی گلکسی A70 شامل سنسور 32 مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 می شود. برای این دوربین قابلیت PDAF یا همان فوکوس خودکار با تشخیص فاز در نظر گرفته شده است. با توجه به حضور این فناوری، دوربین اصلی به سرعت سوژه را تشخیص داده و عملیات فوکوس روی سوژه را انجام می دهد.

بررسی دوربین گلکسی A70

در کنار دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی با یک لنز 12 میلیمتری اولترا واید همراه شده است. این لنز که با گشودگی دیافراگم f/2.2 فعالیت می کند، برای ثبت عکس های عریض به کار می آید. سامسونگ دوربین دوم این گوشی را به صورت fixed-focus طراحی کرده تا برای عکاسی از طبیعت و Landscape مناسب باشد.

آخرین دوربین در این محصول، شامل سنسور 5 مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می شود. عملا با این سنسور به تنهایی قادر به عکاسی نخواهید بود. سامسونگ این دوربین را به عنوان سنسوری برای بررسی عمق در نظر گرفته تا در مواقع مورد نیاز استفاده شود.

عکاسی پرتره

قابلیت عکاسی پرتره که در گوشی های سامسونگ با عنوان Live Focus شناخته می شود، در گلکسی A70 حضور دارد. این قابلیت با سنسور تشخیص عمق و دوربین اصلی عمل کرده و پس از شناسایی سوژه، آن را با افکت بوکه از پس زمینه جدا می کند. مانند پرچمداران سامسونگ، Live Focus در گلکسی A70 عملکرد خوبی داشته و کاربر را کاملا راضی نگه می دارد. سرعت تشخیص سوژه و کیفیت جداسازی آن از پس زمینه هم به خوبی انجام می شود.

بررسی دوربین گلکسی A70

زمانی که Live Focus را فعال می کنید، این امکان به شما داده می شود تا برای کم و زیاد کردن تارشدگی پس زمینه اقدام کنید. همچنین بعد از ثبت عکس هم کاربر می تواند فوکوس روی عکس را به صورت دستی تغییر دهد.

هوش مصنوعی

قابلیت هوش مصنوعی که مدتی است وارد گوشی های سامسونگ شده، برای گلکسی A70 هم در نظر گرفته شده است. این ویژگی از طریق مود Scene optimizer قابل استفاده است.

بررسی دوربین گلکسی A70

در این وضعیت، دوربین با شناسایی سوژه و محیط آن، بهترین تنظیمات مربوط به رنگ و نور را فعال کرده و عکس های باکیفیت تری را از این طریق به ثبت می رساند. استفاده از AI دوربین به دو صورت دستی و خودکار انجام می شود. همچنین این امکان به کاربر داده شده تا در صورت نیاز، افکت های مربوط به Scene optimizer را بعد از به ثبت رساندن عکس ها اعمال کند.

عکاسی پرو

در برنامه دوربین گلکسی A70 مود پرو یا همان عکاسی حرفه ای هم یافت می شود. در این مود امکانات زیادی در دسترس نبوده و تنها چندین مورد ساده برای شخصی سازی تنظیمات مربوط به رنگ و نور وجود دارد. مود پرو گلکسی A70 سامسونگ شامل تنظیمات ایزو (انتخاب از بین 100 تا 800)، جبران نوردهی (-2/+2EV in 0.1EV) و توازن رنگ سفید می شود. همان طور که مشاهده می کنید در این بخش خبری از تنظیمات مربوط به باز ماندن دیافراگم و دمای نور نیست.

بررسی دوربین گلکسی A70

تجربه عکاسی

تصاویر در گلکسی A70 به طور پیش فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند ولی از طریق منوی تنطیمات امکان تغییر نسبت تصویری به 3:4H برای افزایش روزلوشن وجود دارد. زمانی که رزولوشن را روی 32 مگاپیکسل تنظیم می کنید، قابلیت HDR خودکار غیرفعال خواهد شد، بنابراین اگر به این ویژگی اهمیت می دهید مجبور به استفاده از رزولوشن 12 مگاپیکسل خواهید بود. در این وضعیت تصاویر دامنه دینامیکی مطلوب دارند اما از نظر جزییات ایده آل نیستند. برای ثبت تصاویر با جزییات بالا، رزولوشن 32 مگاپیکسل پیشنهاد می شود.

عکاسی با لنز اولترا واید گلکسی A70 لذت بخش بوده و تصاویر ثبت شده با آن در این حالت از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. عکس هایی که با این دوربین به ثبت می رسند، رنگ و کنتراست خوبی دارند. تنها مورد منفی درمورد این دوربین جزییات نسبتا پایین عکس های گرفته شده بوده که با توجه به استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی قابل توجیه است.

بررسی دوربین گلکسی A70نمونه عکس Wide

با توجه به نبود قابلیت نرم افزاری خاصی برای عکاسی در شب، برای گرفتن عکس در محیط های کم نور باید از مود معمولی استفاده کنید. عکس هایی که در این وضعیت گرفته می شوند کیفیت قابل قبولی دارند. شاید اگر سامسونگ قابلیت Night Mode را برای این گوشی در نظر می گرفت، عکس های باکیفیت تری را در این حالت شاهد بودیم.

دوربین سلفی

سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی A70 از سنسور 32 مگاپیکسلی به همراه لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. این دوربین سلفی از قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد.

مانند دوربین اصلی، عکس های سلفی در این گوشی به طور پیش فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رسند. امکان انتخاب رزولوشن 32 مگاپیکسل از منوی تنظیمات وجود دارد، اما با این کار قابلیت HDR غیرقابل فعال می شود.

بررسی دوربین گلکسی A70

گلکسی A70 برای عکاسی سلفی دو حالت Zoomed و Wide را به کاربر ارایه می کند. با وجود اینکه سامسونگ در این گوشی از یک سنسور دوربین سلفی استفاده کرده، اما توانسته به صورت نرم افزاری قابلیت عکاسی واید و حالت زوم را در آن پیاده کند. در وضعیت Zoomed رزولوشن عکس ها از 12 به 8 مگاپیکسل کاهش پیدا خواهد کرد.

قابلیت عکاسی پرتره به صورت نرم افزاری برای این میان رده در نظر گرفته شده است. عکس هایی که در این مود گرفته می شوند از نظر کیفیت و شناسایی صحیح سوژه در حد قابل قبولی هستند و شما را راضی نگه می دارند. در این وضعیت با حضور قابلیت Auto HDR کیفیت عکس ها در شرایط خاص بهبود زیادی پیدا می کند.

فیلمبرداری

گلکسی A70 قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم برثانیه است. امکان فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی هم در این میان رده وجود دارد که در این حالت می توان بین نرخ 30 و 60 بر ثانیه انتخاب کرد. فیلم های ضبط شده با این گوشی با توجه به رده قرارگیری گوشی از نظر جزییات، کنتراست و رنگ خوب هستند. صدای ویدیوها به طور پیش فرض با کیفیت 256kbps و به صورت استریو ضبط می شود.

تنها نکته منفی قابل توجه در این بخش عدم بهره گیری از لرزشگیر بوده که فیلمبرداری در برخی شرابط را دشوار می کند. در این بخش امکان ضبط ویدیو با دوربین اولترا و همچنین به صورت سوپر اسلوموشن وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد