راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک | پارچه های مناسب تابستان


راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک | پارچه های مناسب تابستان لباس تابستانی : روزهای گرم آفتابی و دست و پنجه نرم کردن با گرمای سوزنده نزدیک است! اما راه ساده‌ای که در گرمای 100 درجه هم بتوانید دوام بیاورید چیست؟ پوشیدن لباس تابستانی خنک! مهمترین فاکتور در انتخاب انواع لباس تابستانی، توجه به […] نوشته راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک |...

راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک | پارچه های مناسب تابستان

لباس تابستانی : روزهای گرم آفتابی و دست و پنجه نرم کردن با گرمای سوزنده نزدیک است! اما راه ساده‌ای که در گرمای ۱۰۰ درجه هم بتوانید دوام بیاورید چیست؟ پوشیدن لباس تابستانی خنک!

مهمترین فاکتور در انتخاب انواع لباس تابستانی، توجه به الیاف تشکیل دهنده پارچه آن است. در این راهنما با ۴ پارچه با قابلیت تنفس و مناسب گرمای تابستان آشنا شوید و از گرمای این فصل لذت ببرید!

راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک | پارچه های مناسب تابستان

انتخاب اول: لباس تابستانی نخی

نخ با الیاف نرم و ملایم و راحتش شناخته می‌شود. ویژگی خاص پارچه‌های نخی، امکان عبور هوا از بین الیاف ظریف آن است.

لباس‌های نخی را کجا بپوشیم؟

می‌توان گفت پارچه‌های نخی برای هر آب و هوایی مناسب هستند. آن‌ها را هم در هوای گرم و خشک و هم در هوای مرطوب می‌توان پوشید. اما لباس‌های نخی قطعا بهترین انتخاب برای ورزش کردن نیستند چون رطوبت را در خود نگه داشته و باعث سرماخوردگی می‌شوند.

علاوه بر آن لباس‌های نخی اگرچه بهترین انتخاب تابستانی به شمار می‌روند اما برای استایل مجلسی شاید آنقدر کارایی نداشته باشند چون هم زودتر چروک می‌شوند و هم فرم روزمره‌تری دارند مگر اینکه الیاف نخی در لباس مورد نظر شما با برخی الیاف مصنوعی دیگر ترکیب شده باشد.

مزایای لباس‌های نخی

علاوه بر امکان عبور هوا از الیاف طبیعیِ لباس‌های نخی که باعث کاهش گرمای بدن می‌شود، نخ یک جنس ضدحساسیت است و با توجه به میزان بالای عرق کردن در تابستان، لباس‌های نخی به سلامت پوست شما هم کمک می‌کنند.

بهتر است لباس‌های نخی را در خشک کن قرار ندهید! آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید که کمتر چروک شوند.

انتخاب دوم: از شلوار تا بلوز کتان

کتان یا همان لینن از گیاه کتان درست می‌شود و به خاطر خنکی بی‌نظیر و حس تازگی در هوای گرم شناخته می‌شود.

مزایای لباس‌های کتان

مزیت کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک می‌شود و آسان‌تر صاف می‌شود! پس اگر از اتو کشیدن متنفرید، کتان انتخاب اول است.

به دلیل تراکم بالای پارچه، کتان معمولا دوام بالاتر و قابلیت تنفس بیشتری دارد. آن‌ها کاربردی هستند و برای هر موقعیتی بهترین انتخاب لباس تابستانی به شمار می‌روند. علاوه بر این پارچه‌های کتان بسیار سبک هستند.

مزیت کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک می‌شود و آسان‌تر صاف می‌شود! پس اگر از اتو کشیدن متنفرید، کتان انتخاب اول است.

کتان فرمی شبیه به جین دارد، بنابراین یک شلوار کتان بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی است که می‌خواهید یک تیپ روزمره و راحت داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید لباس تابستانی خنک | پارچه های مناسب تابستان

انتخاب سوم: لباس‌های ریون

رایون، الیاف مصنوعی است که از درخت گرفته شده و طی پروسه‌ای تغییر پیدا می‌کند. ریون حسی شبیه به ابریشم، پنبه یا لینن دارد.

لباس‌های ریون را کجا بپوشیم؟

پارچه‌های رایون بهترین انتخاب برای هوای گرم و خشک هستند، اما به این دلیل که به هر حال الیاف طبیعی به شمار نمی‌روند به اندازه لباس‌های نخی قابلیت عبور هوا را ندارند و بنابراین برای هوای مرطوب نمی‌توانند انتخاب اول باشند.

مزایای لباس‌های ریون در چیست؟

ریون بافتی ظریف‌تر نسبت به لبا‌های نخی دارد و بنابراین انتخاب مناسبی برای لباس‌های مجلسی یا شومیزهای تابستانی سبک، لطیف و راحت است.

رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم و پاستلی‌ها هم درخشش بیشتری برای فصل تابستان دارند و استایل زیباتری می‌سازند هم به دلیل جذب کمتر نور خورشید نسبت به رنگ‌های تیره، به خنک ماندن شما کمک می‌کنند.

انتخاب چهارم: لباس‌های تابستانی با پارچه الیاف ترکیبی

برخی پارچه‌ها با الیاف ترکیبی مناسب تابستان هستند، لباس‌هایی با الیافی از نخ، پلی استر، اسپاندکس، نایلون و کتان که در ترکیب با یکدیگر هم خنک هستند و هم فرم زیبایی دارند.

این لباس‌ تابستانی کجا کاربرد دارند؟

برخی از این پارچه‌های ترکیبی در انواع لباس ورزشی به کار می‌روند، مزیت این لباس‌ها نسبت به یک تی شرت نخی ساده این است که به جای جذب رطوبت آن را از خود عبور داده و اجازه خشک شدن عرق روی بدن را می‌دهد، بنابراین در طول فعالیت‌های ورزشی هم خنک می‌مانید و هم خشک.

همچنین الیاف ترکیبی، بیشترین کاربرد را در انواع لباس مجلسی دارند. این پارچه‌ها معمولا بهتر روی بدن فرم می‌گیرند و کمتر چروک می‌شوند. همچنین رنگ‌بندی‌های درخشانی دارند که برای انواع بلوز یا پیراهن مجلسی تابستانی می‌توانید سراغشان بروید و یک ست خیره‌کننده بسازید.

پارچه‌هایی با الیاف ترکیبی معمولا مقاوم‌تر هستند پس با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباس‌شویی بشویید.

برای لذت بردن از گرمای تابستان کافی است بهترین لباس‌های فصل را انتخاب کنید، رنگ‌های روشن و جذاب، طرح‌های خلاقانه و خاص و فرمی که در عین راحتی روی تن زیبا دیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مردانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید