سالک: سوء قصدی در کار نبود


سالک: سوء قصدی در کار نبود

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛

دوشنبه۲۴تیرماه

**حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه؛ در جلسه علنی بعداز ظهر دوشنبه در تذکری، اظهار کرد: چند ماه پیش براساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه از دولت به خاطر قیمت خرید تضمینی گندم، طرح شکایت کردم که هنوز بررسی نشده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در حال حاضر ۱,۷۰۰ تومان است در حالی که قیمت بازار ۲,۳۰۰ تومان است. یکی از تعاونی‌های خرید گندم در شهرستان من پارسال این موقع ۴۰۰۰ تن گندم خریداری کرده و این رقم امسال به ۷۰۰ تن یعنی یک پنجم سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که گندم به قدر کافی و بیش از نیاز کشور در داخل توسط کشاورزان تولید شده، خاطر نشان کرد: در عین حال ما نگران قاچاق گندم و ورود دلالان هستیم. همچنان که عده‌ای کیف به دست از کشوری خاص آمدند و گندم قبل از درو را کیلویی ۲,۵۰۰ تومان خریداری کردند که امیدواریم این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم قیمت خرید تضمینی گندم حداقل ۳۰۰ تومان افزایش یابد و به ۲,۰۰۰ تومان برسد.

**علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان؛ در خصوص تکلیف نماینده حوزه انتخابیه نطنز با توجه به فوت نماینده این حوزه، اظهار کرد: در پی دیداری که علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با خانواده مرحوم مرتضی صفاری داشت، لاریجانی اعلام کرد که خود، کارهای مربوط به حوزه انتخابیه نطنز را انجام می‌دهد و کارهای نیمه‌تمام مرحوم صفاری را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: از نظر قانونی برای این مسئله خلاء قانونی داریم. آیا نماینده دیگری می‌تواند این مسئولیت را قبول کند؟ قانون در این زمینه تشریفاتی را پیش بینی نکرده است و در واقع این نوع پذیرشِ مسئولیت‌ها از جنس قانون نیست. البته تک‌تک نمایندگان مجلس، نماینده کل ملت ایران هستند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فعلاً مسائل مربوط به نطنز را علی لاریجانی دنبال می‌کند و اگر مردم نطنز مطالبه‌ای داشته باشند می‌توانند به رئیس مجلس مراجعه کنند تا خواسته‌هایشان پیگیری شود.

**حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان؛ در حاشیه جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص سوء قصد به وی در یک شنبه شب گذشته بیان کرد: این خبر جوسازی بوده است و مساله سوء قصد به بنده نبوده است سینه ما آماج گلوله‌های منافقین است اگر مردی باشد بتواند این کار را انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: این شایعه که شب گذشته پخش شد واقعیت ندارد. بنده برای مصاحبه تلویزیونی دعوت شده بودم و زمانی که در محل مصاحبه بودم ناگهان صدای دو شلیک را شنیدیم، مجری برنامه جابه‌جا شد و گفت که گویا اتفاقی افتاده است. در نتیجه ذهن بنده به این سمت رفت که ممکن است برای محافظم اتفافی افتاده باشد و لذا بلافاصله پایین آمدم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قضیه از این قرار بود که دو موتورسیکلت که بر روی هر کدام دو نفر نشسته بودند، طبق گفته شاهدان عینی به محافظ بنده که در ماشین نشسته بود حمله کرده‌اند. کیف بنده نیز در داخل خودرو بود و محافظ بنده احساس کرده بود که آنان می‌خواهند کیف مرا سرقت کنند به همین دلیل اسلحه می‌کشد و در لحظه‌ای که مسلح می‌کند احتمالاً به خود شلیک کرده است.

وی ادامه داد: محافظ من سپس از خودرو پایین می‌آید و آن سارقان را تحت تعقیب قرار می‌دهد و تا سر چهارراه به دنبال آنها می‌رود. در آنجا یک تیر هوایی شلیک می‌کند و بر روی زمین می‌افتد و متوجه می‌شود که مضروب شده است. بلافاصله حراست مجلس شورای اسلامی و نیروی انتظامی در صحنه حاضر شدند و با شاهدان عینی صحبت کردند. در جمع‌بندی مشخص شده که موضوع سرقت بوده است البته همچنان این موضوع در حال بررسی است تا نتیجه نهایی اعلام شود.

سالک در ادامه بیان کرد: اکنون محافظ بنده در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده و خوشبختانه صدمه جدی به وی وارد نشده است. احتمالاً آنها به دنبال سرقت کیف بنده بودند، اما سوء‌قصد به بنده نبوده است، چرا که اگر کسی بخواهد به بنده سوء‌قصد کند باید خودم را مورد هدف قرار می‌داد.

وی گفت: یکی از دوستان نماینده مصاحبه‌ای انجام داده مبنی بر این‌که به بنده سوءقصد شده است و محافظ بنده مجروح شده است. من به صراحت می‌گویم که سوء‌قصد نبوده است و آن را تکذیب می‌کنم.

نماینده اصفهان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ضاربان مسلح بودند، بیان کرد: اطلاعی ندارم البته نیروی انتظامی در حال انجام تحقیق و بررسی است تا نتیجه نهایی مشخص شود.

سه شنبه۲۵تیرماه

**سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان؛ در جلسه علنی روز (سه‌شنبه) در تذکری شفاهی ضمن تسلیت به خانواده و مردم حوزه انتخابیه مرحوم مرتضی صفاری نطنزی گفت: شهرستان فلاورجان با مشکلات زیادی در زمینه آب آشامیدنی مواجه است. تذکر من به وزارت نیرو در همین مورد است. شهر ابریشم و محله یزدآباد بعضی روزها فقط یک ساعت آب دارند. زندگی در این منطقه بسیار سخت است. بعضی خانواده‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند که ما حتی آب آشامیدنی برای کودکان خود نیز نداریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: حق کشاورزان غرب استان اصفهان در مقوله حقابه‌ها ضایع شده است. ۵۵ درصد از حقآبه، حق مسلم کشاورزان غرب بوده است.

وی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی گندم تذکر داد و گفت: لازم است که تجدید نظری در قیمت خرید تضمینی این کالا داشته باشید.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

دوشنبه۲۴تیرماه

*حسین علیحاجی دلیگانی به وزیر صنعت: ضرورت الزام صنایع خودرو سازی ایران، ایران خودرو، سایپا و نمایندگی فروش خودروهای خارجی به انجام تعهدات و تحویل خودرو ثبت نامی به مردم.

به وزیر اقتصاد: لزوم صدور دستور به سازمان امور مالیاتی در پرداخت مطالبات شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان.

به وزیر نیرو: لزوم نظارت بر محاسبات غیر منطقی در قبوض آب و برق و دریافت وجه اضافی از مردم.

به وزیر کشور: لزوم عمل به تعهدات خود در قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله مناسب سازی ساختمان های دولتی.

*سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور و وزرای اطلاعات، خارجه، نیرو، راه: ضرورت بررسی علت قطعی برق در کشور علی رغم بارش‌های فراوان در سال جاری، شفاف سازی در خصوص الزامات اجرای توافق نامه پاریس در این خصوص، لزوم تعیین تکلیف پل راه‌آهن در ورودی روستاهای تمندگان در بخش پیربکران و آسفالت نشدن جاده آن علی رغم گذشت چند سال، علت عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با گروه شش کارگزاران مخابرات روستایی.

*علی بختیار به وزیر نفت: لزوم جلوگیری از صدور قبوض گاز برای مدارس و اخطار قطع گاز از سوی شرکت ملی گاز.

سه شنبه۲۵تیرماه

*حسین علی حاجی دلیگانی به وزیر کشور: لزوم رسیدگی فوری در مورد اینکه علت حضور غیرقانونی اتباع خارجی در شهر دولت‌آباد و دیگر نقاط دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه چیست؟

*سید محمد جواد ابطحی به رییس‌جمهور: علت پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته با وجود قولهای مکرر چیست. به وزیر نیرو: علت برخور سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز در جذب و به کارگیری کارکنان صنعت آب و برق چیست؟

*سید ناصر موسوی لارگانی به رییس‌جمهور و وزرای خارجه و دفاع: لزوم اقدام متقابل در خصوص توقیف غیرقانونی نفتکش ایران از طرف دولت متخاصم انگلیس و دفاع قاطع از حقوق ملت ایران.

به وزیر راه: علت بلاتکلیفی پروژه‌های راه در شهرستان فلاورجان که منجر به هدر رفت منابع بیت‌المال شده چیست؟

به وزیر ورزش: لزوم جلوگیری از دخالت مدیرکل ورزش در استان اصفهان در عزل و نصب هیئت‌های ورزشی استان و لزوم نظارت بر عملکرد مالی هیئت های ورزشی و برخورد با متخلفان.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران