سهم اندک زنان تحصیلکرده از بازار کار


بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، 40.3 درصد( یک میلیون و 190 هزار نفر) از بیکاران کشور از تحصیلات عالی برخوردار…

سهم اندک زنان تحصیلکرده از بازار کار

۴۰ درصد از بیکاران کشور تحصیلات عالی دارند؛

سهم اندک زنان تحصیلکرده از بازار کار
بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، ۴۰.۳ درصد( یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر) از بیکاران کشور از تحصیلات عالی برخوردار هستند.

رضا وفایی یگانه، کارشناس اقتصادی به سهم فارغ التحصیلان آموزش عالی از جمعیت بیکار اشاره کرد و گفت: نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران در بهار سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که ۴۰.۳ درصد ( یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر) از بیکاران کشور دارای تحصیلات عالی هستند. در این بین ۹۳۲ هزار نفر(۶۵ درصد) از بیکاران کشور را زنان تحصیل کرده تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری تنها به دلیل عدم تقاضای نیروی کار در بازار کار( نه به واسطه شاغل شدن افراد) کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۹.۷ درصد از جمعیت فعال کشور، بیکار بوده یا با وجود اشتغال در بازار کار، خواهان کار بیشتری است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار حدود ۱۵ میلیون و ۸۳۵ هزار دارای تعدادی شغلی متعارف( معادل ۴۴ ساعت کار در هفته) هستند که اگر این عده را جزو شاغلان واقعی جامعه محسوب کنیم حدود، ۴۲ درصد از افراد فعال جامعه یا بیکار هستند یا اشتغال ناقص دارند. این امر نشان می دهد که ما از نیروی کار جامعه به نحو احسن استفاده نکرده ایم.

به گزارش ایسنا، نتایج مرکز آمار ایران در بهار سال ۱۳۹۸ نشان داده است که از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال کشور ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار هستند.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی