راهکارهای توسعه صنعت هتلداری در آستارا بررسی شد


راهکارهای توسعه صنعت هتلداری در آستارا بررسی شد

آستارا - ایرنا - راهکارهای توسعه صنعت هتلدارای در بندر گردشگرپذیر آستارا، با حضور فعالان این حوزه جهت رونق گردشگری و درآمد آن بررسی و تبیین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار شهرستان آستارا عصر پنجشنبه در این نشست در فرمانداری گفت: رونق اقتصاد گردشگری در گرو بهره مندی صحیح و استفاده از فرصت هاست و تکمیل زنجیره خدمات گردشگری، باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

حسن رستم زاد ادامه داد: باید زیبایی های محیطی، تابلوهای راهنمای مراکز اقامتی، بازار، فروشگاه و مکان های دیدنی برای مسافران جذابیت داشته باشد و آنان را برای سفرهای بعدی به آستارا ترغیب کند.

وی بیان کرد: آستارا با توجه به موقعیت مرزی، سالانه پذیرای شش میلیون گردشگر است و از این ظرفیت باید برای رونق گردشگری استفاده و آموزش گروه ها و فعالان این حوزه جهت راهنمایی صحیح مسافران جدی گرفته شود.

فرماندار آستارا افزود: دولت از صنعت گردشگری حمایت می کند و فعالان این عرصه برای رونق گردشگری و افزایش درآمد برنامه داشته باشند و همه واحد های فعال گردشگری از مجوزهای لازم برخوردار باشند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم در این نشست گفت: توسعه گردشگری الکترونیک و دیجیتال از سیاست های سازمان متبوع است و در این راستا از ابزارهای نوین اطلاع رسانی استفاده می شود.

پردل امیری نژاد افزود: برای جذب و ماندگاری گردشگران، غرفه های صنایع دستی در هتل های مهم آستارا راه اندازی خواهد شد و ۳۲ هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت برای گردشگران تابستانی آماده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری