اقدامات اولیه برای اجرای فاینانس خارجی سد باغان انجام شد


اقدامات اولیه برای اجرای فاینانس خارجی سد باغان انجام شد

بوشهر- ایرنا- سد باغان از جمله سدهای مخزنی مهم استان بوشهر است که با توجه به اهمیت این پروژه اقدامات اولیه فاینانس خارجی و تامین مالی اجرای آن انجام شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: اقدامات اولیه برای اجرای فاینانس خارجی پروژه سد باغان انجام شده و برای گشایش اعتبارهای داخلی (ال سی) باید ۳۷ میلیارد ریال بعنوان ودیعه پرداخت شود که نیاز است در این زمینه حمایت مالی لازم صورت گیرد.

حسین باشی زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای پروژه سد باغان در مدت ۱۸ تا ۲۰ ماه باید ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شود.

وی اجرای فاینانس و تامین مالی تصفیه خانه را دو چالش پیش روی اجرای سریع تر پروژه سد باغان عنوان کرد.

باشی زادگان بیان کرد: هزینه اجرای تصفیه خانه طبق برآورد اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم در زمان حاضر به هزار میلیارد ریال افزایش یافته و لازم است شرکت فجر جم در زمینه تامین مالی حمایت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: هزینه اجرای سد باغان، خط انتقال و تصفیه خانه با توجه به نوسانات ارزی و ریالی از ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با افزایش سه برابری به حدود هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای بوشهر اضافه کرد: میزان مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم در اجرای پروژه خط انتقال هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ تحقق یافته است.

باشی زادگان افزود: طول خط انتقال پروژه تا بخش ریز ۲۷ کیلومتر برآورد شده که تاکنون تنها هشت کیلومتر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: پیمانکار پروژه تاکنون در مقابل ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت شده تنها ۲۹۰ میلیارد ریال کارکرد داشته است.

باشی زادگان گفت: با وجود دریافت مناسب اعتبار از سوی پیمانکار اما سرعت اجرای پروژه مطلوب نیست و ناچار به تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت پیمانکار هستیم.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403