وزش باد شدید در انتظار مناطق مرکزی کشور


وزش باد شدید در انتظار مناطق مرکزی کشور

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای پنج روز آینده وزش باد شدید موقت در بخش‌های مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

«کبری رفیعی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: از امروز (۲۸ تیرماه) تا اواسط هفته آینده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق استان فارس و بخش هایی از شمال و غرب هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه در سواحل خزر نیز در این مدت بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین در پنج روز آینده برای مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز کشور مثل استان های سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم، جنوب استان تهران، البرز، مرکزی و بخش هایی از جنوب غرب و غرب کشور در ساعت های بعد از ظهر وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم که گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز همراه خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: تهران امروز آسمانی صاف گاه همراه با وزش باد را دارد و پدیده غالب وزش باد خواهد بود. حداکثر و حداقل دمای فردا صبح پایتخت به ترتیب ۴۱ و ۲۹ درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

گرمترین و خنک ترین مراکز استان ها

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، خنک ترین مراکز استان امروز صبح اردبیل با دمای حداقل ۱۲ درجه بالای صفر، اردبیل، شهرکرد و ارومیه با ۱۴ درجه، زنجان و سنندج ۱۵، کرمانشاه ۱۶ و بجنورد و کرمان ۱۹ درجه بالای صفر را داشتند.

رفیعی یادآورشد: گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با حداکثر ۴۸ درجه بالای صفر در بین مراکز استان ها رکوردار بود و پس از آن به ترتیب قم با دمای ۴۵، یزد با دمای ۴۳، سمنان با دمای ۴۲ و تهران و قزوین هرکدام با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان بودند./‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا