آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی


آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

برگ مو را برای تهیه لذیذ ترین غذا یعنی دلمه استفاده می کنند و از آنجایی که برگ های مو فقط در فصل خاصی رشد می کنند دسترسی همیشگی به آنها به صورت تازه وجود ندارد به همین دلیل ما در این مطلب شما را با نحوه نگهداری برگ مو در فریز برای مدتی طولانی آشنا می کنیم تا هر زمان که دوست داشتید غذای مورد علاقه تان را بسازید.   دلمه از پرطرفدار ترین غذاهای است...

برگ مو را برای تهیه لذیذ ترین غذا یعنی دلمه استفاده می کنند و از آنجایی که برگ های مو فقط در فصل خاصی رشد می کنند دسترسی همیشگی به آنها به صورت تازه وجود ندارد به همین دلیل ما در این مطلب شما را با نحوه نگهداری برگ مو در فریز برای مدتی طولانی آشنا می کنیم تا هر زمان که دوست داشتید غذای مورد علاقه تان را بسازید. آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

دلمه از پرطرفدار ترین غذاهای است که ترکیب آن از گوشت، لپه، برنج و ادویه جات است، برای دسترسی به این غذای خوش مزه در تمام ماه های سال باید برگ های آن در دسترستان باشد.

روش های متداولی برای نگهداری برگ مو وجود دارد همچنین کنسرو های برگ مو هم که در بازار هستند نمونه از روش نگهداری از برگ مو برای مدت طولانی است، اما اگر شما می خواهید از روش های مطمئن تر و سالم تری برای نگهداری برگ مو داشته باشید استفاده از روش پیشنهادی زیر می تواند بسیار موثر واقع شود.

آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

بیشتر مردم از این روش برای نگهداری برگ مو خود می پردازند کافیست برای ماندگاری بیشتر از نکات زیر استفاده کنید.

۱.ابتدا باید برگ های جوان و نازک را جمع آوری کنید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر برگ ها نازک تر باشند دلمه هایی که می سازید خوشمزه تر و لذیذ تر می شوند. سعی کنید برای چیدن برگ های همان ابتدای بهار اقدام کنید. برگ هایی را بچینید که عرض بیشتری دارند.

۲.بعد از جمع آوری برگ ها باید از یک تکنیک بسیار ساده برای محافظت از طعم و رنگ آن در مدت طولانی بپردازیم، چرا که بدون استفاده از این روش برگ ها تغییر رنگ داده و خاصیت خود را از دست می دهند.

آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

به این کار بلانچ کردن برگ مو می گویند، که باید با استفاده از آب جوش و نمک این کار انجام شود، زمانی که آب به جوش آمد باید به مدت ۲ دقیقه نه بیشتر برگ ها را داخل آب جوش قرار داده سپس برگ ها را درون یک سبد آب کش می ریزیم بعد از آن به سرعت برگ ها درون آب سرد و یخ قرار می دهیم و سپس در آخر می گذاریم تا به خوبی آب آن خارج شود. با انجام این کار برگ های تازه ای در اختیار خواهید داشت.

۳.بعد از خشک شدن کامل برگ های مو را به طور مرتب بر روی هم بچینید و در کیسه های پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و هوای داخل پلاستیک را با فشار دادن خالی کنید تا هیچ هوایی درون کیسه باقی نماند. با استفاده از این روش می تواند برای مدتی بین ۶ الی ۸ ماه از آن نگهداری کنید.

آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

سپس برای استفاده از برگ مو نگهداری شده باید به مقدار لازم از آن جدا کنید و بگذارید تا از حالت انجماد خارج شود سپس می توانید دلمه های خوشمزه تهیه کنید.

نکته: بهترین برگ های مو برای تهیه دلمه برگ های انگور کشمشی با رنگ سبز بسیار است که از مرغوبیت بالایی هم برخوردار است. همچنین می توانید با مراجعه به لینک با خواص برگ مو آشنا شوید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403