50 میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی کردستان اختصاص یافت


50 میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی کردستان اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 50 میلیارد ریال اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی واقع در پارک علم و فناوری کردستان اختصاص داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار که در سفر وزیر ارتباطات به استان مصوب شد با محوریت پارک و فناوری در اختیار شرکت های فناور قرار می گیرد.

فردین سعیدی با بیان اینکه از شرکت های آی سی تی حمایت می کنیم، افزود: هر شرکتی در زمینه طرح های فناوری اطلاعات فعالیت کند و نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد می تواند از تسهیلات ۹ تا ۱۱ درصدی وزارت ارتباطات استفاده کند.

وی یادآور شد: تجهیزات و دوره های آموزشی در اختیار پارک علم و فناوری گذاشته شده تا در زمینه نهادسازی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کار شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: این کار سبب می شود شرکت های فعال حوزه فناوری که نیاز به اکوسیستم کارآفرینی در استان دارند، زمینه اشتغال در حوزه آی سی تی را توسعه دهند.

سعیدی از ایجاد نهادی در پارک علم و فناوری کردستان با عنوان پایانه صادراتی و تبادل فناوری اطلاعات خبر داد و اضافه کرد: این نهاد با بودجه وزارت ارتباطات تاسیس شده و قرار است به شرکت ها در زمینه توسعه صادرات نرم افزار کمک کند.

وی با اشاره به اینکه نهادی دیگر با نام مرکز جذب نرم افزارهای برون سپاری نیز ایجاد شده است، یادآور شد: این نهاد وظیفه دارد پروژه های خارجی را برای اجرا به شرکت های داخل استان واگذار و از این طریق به اشتغال این شرکت ها کمک کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تاکید کرد: به شرکت های فناور آموزش داده می شود که طبق استانداردها نرم افزار تولید کنند تا زمینه توسعه فعالیت های آنان فراهم شود.

سعیدی افزود: نهادی به نام مرکز انیمشین استان با تجهیزات و بودجه وزارت ارتباطات در پارک علم و فناوری کردستان تاسیس شده که وظیفه آموزش نیروها و توسعه اشتغال در زمینه تولید بازی های رایانه ای را دارد.

در حال حاضر ۱۲۰ شرکت فن آور تحت پوشش پارک علم و فناوری کردستان هستند و تعدادی از آنها نیز به صورت خود محور با شرکت های خارجی ارتباط داشته و محصولات خود را به فروش می رسانند.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ کردستان دارای یک میلیون و ۶۰۱ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

۷۳۵۵/‌۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت