احیای سنت جزءخوانی پس از نماز صبح در مسجد سید سجاد(ع)/ روزهایی که به «تلاوت نور» ختم می‌شود


احیای سنت جزءخوانی پس از نماز صبح در مسجد سید سجاد(ع)/ روزهایی که به «تلاوت نور» ختم می‌شود

امام‌جماعت مسجد سید سجاد(ع) با بیان‌اینکه برنامه‌های قرآنی اعم از آموزش روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و آشنایی با ترجمه قرآن باید اولویت مساجد باشد، اظهار کرد: شورای فرهنگی این مسجد و حوزه علمیه سجادیه همین رویکرد را دارند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «نصرت الله هاتفی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه برنامه های قرآنی اعم از آموزش روخوانی، روان خوانی و حفظ و آشنایی با ترجمه قرآن باید اولویت برنامه های مساجد باشد، اظهار کرد: شورای فرهنگی مسجد سید سجاد و حوزه علمیه سجادیه (واقع در بزرگراه رسالت، خیابان شهید حاجی پور) همین رویکرد را در برنامه ریزی های این خانه خدا و حوزه لحاظ کرده است.

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) افزود: این مسجد که قدمت 70 ساله دارد توانسته با اجرای برنامه های متنوع و جذاب قرآنی در زمینه افزایش دانش قرآنی مردم و انس بیشتر آنان با این کتاب آسمانی و نجات بخش موفق باشد.

وی افزود: برنامه‌های قرآنی همه روزه و در طول سال در مسجد سید سجاد (ع) اجرا می شود که قرائت و ختم همه روزه یک جزء قرآن مجید پس از اقامه نماز جماعت صبح از جمله آنها است.

هاتفی ابراز کرد: کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن توسط استادان برجسته قرآنی، دوشنبه ها پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و دوره آموزش تجوید قرآن از مقدماتی تا پیشرفته، چهارشنبه ها در در مسجد سید سجاد (ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم با ترجمه قرآن معرفت آنان نسبت به آموزه های این کلام الهی را افزایش می دهد، ادامه داد: آموزش مقدماتی ترجمه قرآن مجید، یکشنبه ها در مسجد سید سجاد (ع) برگزار می شود.

امام جماعت مسجد سیدسجاد (ع) بیان کرد: طرح «تلاوت نور» که از ابتکارات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و پیش از اجرای سایر برنامه های قرآنی و فرهنگی در این مسجد اجرا می شود.

مسئول حوزه علمیه سجادیه درباره فعالیت های قرآنی این حوزه توضیح داد: یکی از نگرانی های حوزه آموزش در مدارس علمیه کشورمان، کم توجهی به آموزش قرآن به طلاب است به طوری که کتاب های علمی در رشته های ادبیات عرب، منطق و احکام، در اولویت هستند درحالی که طلبه بیش از هر چیز باید با قرآن آشنا شود. ما بر همین اساس دوره های آموزش ترجمه تخصصی و مفاهیم قرآن را جزو برنامه های درسی حوزه علمیه سجادیه قرار داده ایم.

هاتفی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان اعم از روحانیون، طلاب، دانشجویان و سایر گروه های مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های قرآنی مسجد سید سجاد(ع) و حوزه علمیه سجادیه به ویژه در زمینه آموزش ترجمه و حفظ قرآن کریم می توانند با شماره‌ های 22504700 و 09197571104 تماس بگیرند.

یادآور می شود، مسجد سید سجاد (ع) در بزرگراه رسالت، خیابان بنی هاشم جنوبی (شهید حاجی پور) و اقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس