سمت‌وسوی برنامه‌های اوقات فراغت مهدوی باشد/ تربیت مهدی‌یاوران از معبر تابستان


سمت‌وسوی برنامه‌های اوقات فراغت مهدوی باشد/ تربیت مهدی‌یاوران از معبر تابستان

حجت‌الاسلام صدر با تاکید بر لزوم ترویج معارف مهدوی در فضای مساعد برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: آشنایی و انس نسل آینده با امام زمان(عج) در تربیت مهدی‌یاوران و زمینه‌سازی ظهور موثر است.

حجت الاسلام«جلال صدر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم توجه به موضوع مهدویت در برنامه های اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستان که از سوی دستگاه ها و سازمان ها برنامه ریزی و اجرا می شود، معمولاً درصدد غنی سازی ایام نوجوانان و جوانان است. در این میان با توجه به اینکه این گروه ها دارای باطنی پاک و زلال هستند، بنابراین آمادگی دریافت معارف دینی را نیز دارند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ایام اوقات فراغت فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی مذهبی بویژه موضوع مهدویت به نسل آینده است، بنابراین باید از این فرصت با ابزارها و امکانات لازم برای تبیین مفاهیم مهدوی و انتظار بهره ببرد، از جمله اینکه در برنامه های اعتقادی و مذهبی که در این ایام برگزار می شود، لازم است کتاب های مفید و درحد فهم جوانان و نوجوانان را برای آنها معرفی کنیم و یا با زبان ساده و قابل فهم این کتاب ها را برای آنها شرح و بیان کنیم.

حجت الاسلام صدر ادامه داد: روحیه جوانان و نوجوانان روحیه ای پرسشگر و کنجکاو است، کانون های فرهنگی هنری و مساجد که توانسته جای خود را بین مخاطبان باز کند می تواند به سوالات مهدوی مخاطبان خود پاسخ داده و شبهات احتمالی آنها را رفع کند.

وی استفاده از ابزار هنر همچون تئاتر، فیلم و نقاشی را در انتقال مفاهیم مهدوی مهم ارزیابی کرد و گفت: معرفی امام زمان(عج) به نسل جوان به عنوان الگو برای نسل آینده، در شکل گیری اخلاق و رفتار آنها و نیز فراهم کردن بستر انتظار زمینه ساز و باور به ظهور تاثیرگذار است، زیرا آنها در سنین تاثیرپذیری هستند.

صدر تاکید کرد: علاوه بر این، با بهره گیری از سخنان بزرگان دینی، علما و مراجع تقلید در مورد شیوه ها و راهکارهای نزدیکی به امام زمان (عج) می توانیم پیوند جوانان را با امام زمان(عج) تقویت کنیم.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) سعادت آباد خاطر نشان کرد: تهیه کلیپ هایی برای زمان های استراحت نوجوانان و جوانان در برنامه های آموزشی با موضوع مهدویت در انتقال و ترویج باورهای مهدوی در میان آنها اثربخش است، ضمن اینکه برپایی اردوهای هدفمند با رویکرد دینی و مذهبی در این زمینه می تواند کمک رسان باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: لازم است، جهت گیری برنامه های اوقات فراغت به سمت مهدی باوری باشد، پاسخگویی به شبهات و سوالات آنها و نیز بیان راهکارهایی برای نزدیکی به حضرت مهدی(عج) می تواند در پیوند جوانان و نوجوانان با امام زمان(عج) تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی