منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و معارف پیگیری و محقق می‌شود


منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و معارف پیگیری و محقق می‌شود

اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ضرورت رفع دغدغه‌‌های ایشان در حوزه قرآن و معارف در اولین جلسه مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با شورای عالی قرآن، مورد تاکید قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: در اولین جلسه مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با قائم مقام شورای عالی قرآن بر اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ضرورت رفع دغدغه‌‌های ایشان در حوزه قرآن و معارف تاکید شد.

در ابتدای این جلسه «جواد شیخ‌اکبری» با اشاره به این که سند چشم‌انداز پنج ساله شبکه در حال تدوین است، گفت: اهمیت تلاوت از دیدگاه مقام معظم رهبری و لزوم اصلاح ساختاری در برنامه‌های تلاوت‌محور از جمله مواردی است که در فصل جدید کاری این شبکه مورد تاکید است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با درخواست از شورای عالی قرآن به جهت ارسال بسته‌ای جامع از مطالبات سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ تلاوت قرآن و اشاعه آن در جامعه، اضافه کرد: برگزاری منظم جلسات شورای تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما و برنامه‌ریزی و توجه دقیق به تلاوت‌های اذانگاهی شبکه‌های سیما نیز با همکاری شورای عالی قرآن صورت خواهد گرفت.

در ادامه «سید علی سرابی»، قائم مقام شورای عالی قرآن نیز ضمن بیان مواردی همچون لزوم ساخت برنامه‌هایی هدفمند در قالب‌های جدید برنامه‌سازی و برپایی کرسی تلاوت، آمادگی همکاری همه‌جانبه این شورا را با شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

همچنین در این جلسه حشمتی و دولتی از استادان و مسئولان قرآنی، مطالبی را در مورد نظارت دقیق‌تر بر تلاوت‌های اذانگاهی، تولید تلاوت‌های جدید با ساختار و قالب‌های جدید، تاکید بر دعاخوانی به صورت صحیح و استفاده از افراد مورد تایید در این حوزه و همچنین برنامه‌ریزی عملیاتی و مشخص برای ایجاد تحول در برنامه‌سازی قرآنی و معارفی بیان کردند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در