تلفات سنگین نظامیان سعودی در عسیر


تلفات سنگین نظامیان سعودی در عسیر

دهها نظامی سعودی و مزدورانش در تلاش نافرجام برای پیشروی به سوی مواضع رزمندگان یمنی در عسیر کشته یا زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،دهها نظامی سعودی و مزدوران ارتش سعودی در تلاشهای مکرر و نافرجام آنان برای پیشروی به سوی مواضع رزمندگان یمنی در عسیر واقع در جنوب عربستان کشته یا زخمی شدند و جنگنده های سعودی نیز به تلافی شکستهایشان به بمباران یمن و نقض آتش بس در الحدیده ادامه دادند.
رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی یمن چهار پیشروی بزرگ ارتش سعودی و مزدورانش را در عسیر دفع و به آنان خسارات جانی زیادی وارد کردند. رزمندگان یمنی همچنین به مواضع مزدوران در تقاطع وازعیه در استان تعز حمله و به آنان خسارات مادی و انسانی وارد کردند. از طرف دیگر حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن به تعدادی از استانهای این کشور ادامه یافت و خساراتی به دارایی های مردم یمن وارد کردند. متجاوزان و مزدورانشان به نقض آتش بس در الحدیده ادامه دادند.
فادی السید گزارشگر العالم در گزارشی گفت : ارتش سعودی در پی تلاشهای نافرجامش در محور عسیر در جنوب عربستان متحمل شکستهای سهمگینی شد.


یک منبع نظامی تأکید کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چهار مورد تلاش ارتش سعودی و مزدورانش را برای پیشروی در منطقه ابواب الحدید در عسیر دفع کردند.
وی گفت دهها نفر از نیروهای ارتش سعودی و مزدورانش کشته یا زخمی شدند و یک دستگاه خودروی نظامی نیز در کمین یگان مهندسی نیروهای یمنی منهدم شد.
این منبع گفت شمار دیگری از سربازان سعودی در پی حمله با سه فروند موشک از نوع زلزال-1 در عسیر کشته یا زخمی شدند.
نیروهای مشترک یمنی در جبهه تعز به مواضع مزدوران یورش بردند و یک منبع نظامی گفت نیروهای یمنی به مواضع مزدوران در تقاطع وازعیه یورش گسترده ای بردند که به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی به آنان منجر شد.
متجاوزان سعودی در تلاش برای کم رنگ کردن شکستهایشان، به بمباران و گلوله باران شماری از مناطق ادامه دادند و خسارات مادی به دارایی های مردم وارد کردند که این نقض آشکار توافقنامه آتش بس است.
منابع محلی گفتند مزدوران سعودی به صورت بی هدف به خانه های مردم در محله های مسکونی در شهرستان الحالی شیلک کردند. متجاوزان همچنین تعدادی موشک به محله های مسکونی در خیابان خمسین شلیک کردند و نیز شهر در محاصهر دریهمی را در استان الحدیده با خمپاره هدف حمله قرار دادند. مزدوران همچنین منطقه جبیل عبد را در شهرستان قعطبه در استان ضالع گلوله باران کردند که یک شهروند زخمی شد.
جنگنده های سعودی خانه ای را در شهرستان رازح در استان صعده یمن ویران و چندین منطقه را نیز در شهرستان ظاهر در این استان در سه نوبت بمباران کردند و شهرستان باقم در استان صعده نیز در یک نوبت بمباران شد.
جنگنده های متجاوز چندین بار پادگان عبس را در استان حجه یمن بمباران کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!