«هالیوود پست‌مدرن» در دومین پله نشر/اثر تفکرات جیمسون بر سینما


«هالیوود پست‌مدرن» در دومین پله نشر/اثر تفکرات جیمسون بر سینما

نشر بان دومین چاپ کتاب «هالیوود پست مدرن» اثر کیث بوکر و ترجمه وحیداله موسوی را روانه کتابفروشی‌ها کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر بان دومین چاپ کتاب «هالیوود پست مدرن: چه چیز تازه‌ای در فیلم هست و چرا تا این برای ما غریب است» اثر کیث بوکر و ترجمه وحیداله موسوی را با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۳۹۶ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب در زمستان سال ۱۳۹۶ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۲۸ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود. نویسنده این کتاب ام. کیث بوکر استاد زبان انگلیسی در دانشگاه آرکانزاس و مؤلف مقاله‌ها وکتاب‌های متعددی درباره ادبیات مدرن، نظریه ادبی، تلویزیون و فیلم است.

کتاب چهار فصل دارد که عناوین به ترتیب به این شرح است: «پراکندگی اجتناب ناپذیر است: تکه تکه شدگی در فیلم پست مدرن»، «وقتی زمان صرفاً آنجا می‌نشیند: موسیقی نوستالژی پست مدرن»، «عین تو فیلم‌ها… فیلم به مثابه ابژه بازنمایی در فیلم عامه پسند پست مدرن» و «اون جور که توی تلویزیون دیده شده: تلویزیون و فیلم پست مدرن». مقدمه نویسنده کتاب با عنوان «پست مدرنیسم و فیلم عامه پسند» نیز بسیار مهم و خواندنی است.

کتاب در زمینه بحث و بررسی پیرامون عنوان جنجال برانگیز سینمای پست مدرن اثر پژوهشی مهمی به شمار می‌آید. عمده رویکرد نظری در این کتاب دیدگاه فردریک جیمسون، از مهم‌ترین متفکران آمریکایی در زمینه فلسفه پست مدرنیسم است. نویسنده در این کتاب تلاش مهمی کرده برای یاری رساندن به فهم عمومی از پست مدرنیسم به مثابه پدیده‌ای فرهنگی. او در این کتاب به شکل جامعی به فیلم پست مدرن پرداخته و مباحثش به دلیل استفاده از نمونه فیلم‌های عامه‌پسند و قابل دسترس در این مبحث، برای مخاطبان نسبتاً گسترده‌ای قابل فهم است.

مترجم کتاب نیز در بخشی از مقدمه خود نوشته است: «می‌توان پسامدرنیسم را از منظر تاریخی به مثابه یک سبک متمایز بررسی کرد. به عبارت دیگر، دیدگاه اول به مرزهای دوره‌ی پسامدرن و دیدگاه دوم به ارزیابی عناصر شاخص سبک پسامدرن می‌پردازد. نویسنده‌ی این کتاب با تکیه بر آرای فردریک جیمسون به هر دو منظر می‌پردازد.» در این مقدمه همچنین توضیحی درباره آرای جیمسون درباره پسامدرنیسم و سرمایه‌داری متأخر آمده و پس از آن به رویکرد کیث بوکر در کتاب حاضر پرداخته شده است.

وحید اله موسوی، مترجم این کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما و همچنین دکتری پژوهش هنر است. از میان ترجمه‌های منتشر شده او می‌توان به این عناوین اشاره کرد: هالیوود پست مدرن» نوشته کیت بوکر، «گزیده نقدهای رابین‌وود»، «منتقدان فیلم آمریکا از دوران صامت تاکنون» نوشته فیلیپ لوپیت، «سینمای پست آپ: جست‌وجوی معنا در سینمای آمریکا» نوشته جسی فاکس می‌شاک، «سینمای فلسطین» نوشته مشترک جورج خلیفی و نوریس گرتس «فیلمنامه‌نویسی ژانر» نوشته استفن دانکن، «انجمن اخوت ناقص العضوها» نوشته برایان اونسن، «فرهنگ فیلم‌های جنگی جهان» نوشته رابرت داونپورت (ترجمه با همکاری علی فارسی نژاد).


به گزارش خبرنگار مهر، نشر بان دومین چاپ کتاب «هالیوود پست مدرن: چه چیز تازه‌ای در فیلم هست و چرا تا این برای ما غریب است» اثر کیث بوکر و ترجمه وحیداله موسوی را با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۳۹۶ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب در زمستان سال ۱۳۹۶ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۲۸ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود. نویسنده این کتاب ام. کیث بوکر استاد زبان انگلیسی در دانشگاه آرکانزاس و مؤلف مقاله‌ها وکتاب‌های متعددی درباره ادبیات مدرن، نظریه ادبی، تلویزیون و فیلم است.

کتاب چهار فصل دارد که عناوین به ترتیب به این شرح است: «پراکندگی اجتناب ناپذیر است: تکه تکه شدگی در فیلم پست مدرن»، «وقتی زمان صرفاً آنجا می‌نشیند: موسیقی نوستالژی پست مدرن»، «عین تو فیلم‌ها… فیلم به مثابه ابژه بازنمایی در فیلم عامه پسند پست مدرن» و «اون جور که توی تلویزیون دیده شده: تلویزیون و فیلم پست مدرن». مقدمه نویسنده کتاب با عنوان «پست مدرنیسم و فیلم عامه پسند» نیز بسیار مهم و خواندنی است.

کتاب در زمینه بحث و بررسی پیرامون عنوان جنجال برانگیز سینمای پست مدرن اثر پژوهشی مهمی به شمار می‌آید. عمده رویکرد نظری در این کتاب دیدگاه فردریک جیمسون، از مهم‌ترین متفکران آمریکایی در زمینه فلسفه پست مدرنیسم است. نویسنده در این کتاب تلاش مهمی کرده برای یاری رساندن به فهم عمومی از پست مدرنیسم به مثابه پدیده‌ای فرهنگی. او در این کتاب به شکل جامعی به فیلم پست مدرن پرداخته و مباحثش به دلیل استفاده از نمونه فیلم‌های عامه‌پسند و قابل دسترس در این مبحث، برای مخاطبان نسبتاً گسترده‌ای قابل فهم است.

مترجم کتاب نیز در بخشی از مقدمه خود نوشته است: «می‌توان پسامدرنیسم را از منظر تاریخی به مثابه یک سبک متمایز بررسی کرد. به عبارت دیگر، دیدگاه اول به مرزهای دوره‌ی پسامدرن و دیدگاه دوم به ارزیابی عناصر شاخص سبک پسامدرن می‌پردازد. نویسنده‌ی این کتاب با تکیه بر آرای فردریک جیمسون به هر دو منظر می‌پردازد.» در این مقدمه همچنین توضیحی درباره آرای جیمسون درباره پسامدرنیسم و سرمایه‌داری متأخر آمده و پس از آن به رویکرد کیث بوکر در کتاب حاضر پرداخته شده است.

وحید اله موسوی، مترجم این کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما و همچنین دکتری پژوهش هنر است. از میان ترجمه‌های منتشر شده او می‌توان به این عناوین اشاره کرد: هالیوود پست مدرن» نوشته کیت بوکر، «گزیده نقدهای رابین‌وود»، «منتقدان فیلم آمریکا از دوران صامت تاکنون» نوشته فیلیپ لوپیت، «سینمای پست آپ: جست‌وجوی معنا در سینمای آمریکا» نوشته جسی فاکس می‌شاک، «سینمای فلسطین» نوشته مشترک جورج خلیفی و نوریس گرتس «فیلمنامه‌نویسی ژانر» نوشته استفن دانکن، «انجمن اخوت ناقص العضوها» نوشته برایان اونسن، «فرهنگ فیلم‌های جنگی جهان» نوشته رابرت داونپورت (ترجمه با همکاری علی فارسی نژاد).

کد خبر 4670145

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟