مسیر توزیع و مصرف دارو در کشور ردیابی می شود


مسیر توزیع و مصرف دارو در کشور ردیابی می شود

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: با رونمایی از اپلیکشین پرونده الکترونیک سلامت، امکان ردیابی مسیر توزیع دارو فراهم می شود.

مسیر توزیع و مصرف دارو در کشور ردیابی می شود
به گزارش فانوس، حمیدرضا صفی خانی، در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملاً محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.

صفی خانی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه نویسی برای صندوق‌های بیمه گر، داروخانه‌ها و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می‌شوند و ما می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف کننده را رهگیری می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق