تولید بیش از 99 میلیون قطعه پست لارو در کنارک


تولید بیش از 99 میلیون قطعه پست لارو در کنارک

چابهار- ایرنا- رئیس دامپزشکی کنارک گفت: 99 میلیون و 317 هزار قطعه پست لارو (بچه میگو) و هفت هزار و 600 قطعه مولد در این شهرستان تولید و برای پرورش به مراکز پرورش تکثیر استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر پس از انجام آزمایشات لازم و تایید کیفیت و سلامت ارسال شده است.

امجد رئیسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت پرورش میگو به عنوان یکی از سود آورترین بخش های آبزی در جهان شتاخته شده، این صنعت اگر چه در طول عمر ۳۰ ساله خود فراز و نشیب های زیادی داشته اما روند آن همیشه رو به رشد بوده و توانسته جایگاه خود رادر آبزی پروری به خوبی حفظ کند.

وی افزود: در شهرستان کنارک نیز یکی از ظرفیت های تولیدی و اشتغالزایی تکثیر و پرورش آبزیان از جمله میگو است که همزمان با فعالیت مراکز تکثیر میگو نظارت بهداشتی، پایش و نمونه برداری از آب مصرفی خوراک پیش مولد، مولد و پست لارو همراه با تست استرس جهت آزمایشات غربالگری توسط کارشناسان دام پزشکی انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی کنارک گفت: شاهد تولید بچه میگوهای با کیفیت بالا و با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی در این شهرستان هستیم

وی با شاره به رعایت دستور العمل ها و نکات بهداشتی در طول دوره تکثیر پست لاروها، پیش مولد ها و رعایت شرایط امنیت زیستی خاطرنشان کرد: صدور گواهی حمل به مقصد مزارع پرورش این استان سایت پرورشی گواترچابهار، استانهای هرمزگان و بوشهر از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط دامپزشکی کنارک است.

رئیسی اظهار داشت: اداره دامپزشکی با نظارت و همکاری در عرصه های مختلف تولید فرآورده های دامی ضمن حمایت از تولید داخلی نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی،رونق تولید و حمایت و خدمات موثر برای تولید کنندگان که کمک شایانی در ایجاد اشتغال جوانان کرده را در اولویت های کاری خود داده است.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی