آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در زنجان


آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در زنجان

زنجان - ایرنا - سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور شامگاه /پنجشنبه/ در زنجان آغاز شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات در این استان گفت: این مسابقات بزرگترین اردوی قرآنی کشور محسو ب می شود، زیرا بیش از یک هزار دانش آموز دختر و پسر از بین هفت میلیون دانش آموز شرکت کننده در مسابقات استانی و منطقه ای انتخاب شده اند.

علیرضا کاظمی افزود: در فضای پیچیده تعلیم و تربیت کنونی می توان بیش از گذشته با قرآن رنگ خدایی و الهی گرفت.
وی اضافه کرد: هم اکنون آسیب های مختلف اجتماعی در کشور وجود دارد که با بهره گیری از گنجینه عظیم قرآن می توان به این کتاب انسان ساز پناه برد و از این دریای بیکران بهره مند شد.

این مسئول یادآوری کرد: تدبر، تفسیر و توجه به قرآن امری مهم و لازم بوده و این موارد وقتی موثر است که آموزه‌های قرآن را در زندگی روزمره خود جاری کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه عمل به فرامین قرآن در گرو استفاده حداکثری از فرامین و آیات سراسر نورانی آن است افزود: تحقق این مهم دررفتار شخصی و اجتماعی نیز نمود بیشتری می یابد.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مسابقات قرآنی یک فرصت بوده که دانش‌آموزان با تلاش می توانند انس و الفت بیشتری با قرآن کریم پیدا کنند.

قرآن کتاب اتحاد ملتهای مسلمان است

استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: بزرگترین عامل اتحاد مسلمان ها قرآن است و در این میان پلیدی ها و زشتی ها از مهمترین موانع اصلی اتحاد هستند که این کتاب آسمانی انسانها را از این ۲صفت بد دور می کند.

فتح الله حقیقی افزود: تجربه ۴۰ ساله انقلاب ثابت کرده که قرآن بزرگترین محور اتحاد مسلمانان بوده و رفع اختلاف قومیت‌ها از ویژگی‌های این کتاب نورانی است.

وی اظهار داشت: قرآن هدایت‌گر مسلمانان است و در این میان خشونت و افراطی‌گری از موانع اتحاد محسوب می شود و در این میان انس هر چه بیشتر با قرآن انسان را از این آفت ها دور می‌کند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان مهد خیران است، گفت: هم اکنون در این شهر مرکز درمان بیماران سرطانی مهرانه با هدف خدمات رسانی بهینه به گروههای هدف فعالیت دارد که اغلب شاغلان آن حقوق دریافت نمی کنند و در راستای امر خیر مشارکت می کنند.

حقیقی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده خیرین زنجانی ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان به مهرانه زنجان کمک می کنندکه درمان بیماران زنجانی ۱۰۰ درصد رایگان و ۵۰ درصد آن نیز برای غیربومی‌ها محاسبه می‌شود.
وی یادآوری کرد: سخت کوشی و پشتکار انسان را می سازد و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید این ۲ ویژگی را داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: قرآن کتاب معرفت و هدایت بشر است و در قله فصاحت و بلاغت قرار دارد.
ابراهیم رفیعی افزود: امروز جهان فمینیست به فکر نجات زنان است، در حالی که قرآن قرن‌ها پیش از این نجات بخش بانوان بوده است.

وی اظهار داشت: قرآن سند تحول آموزش و پرورش بشریت است و این کتاب الهی در همه اعصار و زمان‌ها کاربرد دارد.

در این دوره از مسابقات ۴۹۲ دانش آموز دختر در رشته های پژوهش قرآنی شامل تفسیرقرآن، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه به مدت ۲ روز با هم رقابت می کنند.

۹۶۴۶/‏۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو