طرح تابستانه ورزش گامی برای نشاط اجتماعی


طرح تابستانه ورزش گامی برای نشاط اجتماعی

بندرعباس- ایرنا- در دنیای امروز نشاط اجتماعی یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی و پویایی جوامع محسوب می‌شود و همواره برنامه‌های مختلفی در جهت افزایش ضریب این نشاط تدوین و اجرا می‌گردد.

جامعه با نشاط، جامعه‌ای متحد و سالم از نظر روانی و اجتماعی است که سرعت رشد و ترقی در آن به واسطه پایین بودن ضریب آسیب‌های اجتماعی، بسیار بالا است و اقشار مختلف مردم در آن از انگیزه بالایی برای کار و فعالیت بیشتر برخوردار هستند.

کارشناسان اجتماعی از ورزش و هنر به عنوان ابزاری مهم برای توسعه نشاط اجتماعی در جامعه یاد می‌کنند و معتقدند که تفریحات و برنامه‌های سالم ورزشی و فرهنگی می‌تواند از گرایش افراد به ویژه نسل جوان به سمت و سوی انحرافات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

نشاط اجتماعی مانند اکسیژن نیاز اصلی جامعه است

نشاط و امید اجتماعی از جمله عوامل پیشبرد اهداف توسعه‌ای یک جامعه محسوب می‌شود و در جامعه‌ای با نشاط اجتماعی بالا، افراد مشارکت مؤثرتر و هدفمندتری در امور ملی خواهند داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: در شرایط سختی که دشمنان قسم خورده نظام برای ایران اسلامی رقم زده‌اند، نشاط اجتماعی همچون اکسیژن، نیاز اصلی جامعه محسوب می‌شود.

سیدعباس صالحی روز جمعه ۲۱ تیرماه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران که در سالن همایش‌های دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: مردم در شرایط عادی زمانه به طنز نیاز دارند و امروز در شرایطی سختی که توسط دشمنان ایجاد شده، لبخند نیاز مضاعف جامعه محسوب می‌شود.

وی گفت: نشاط اجتماعی، لبخند فردی و گروهی مثل اکسیژنی است که بیش از گذشته به آن نیاز داریم و هر اتفاقی که فضای این نسیم مناسب نشاط اجتماعی را افزایش دهد، به سلامت اجتماعی و تداوم مقاومت فعال جامعه در برابر زیاده خواهی دشمنان کمک می‌کند.

ورزش و نشاط اجتماعی

انسان سالم محور توسعه پایدار جامعه بوده و با توجه به اینکه ورزش از فوایدی بسیاری برای سلامت جسم و روح برخوردار است سبب ایجاد نشاط اجتماعی، امید و اعتماد به نفس در انسان می‌شود.

بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی که تهدید کننده سلامت جسم و روح نسل جوان است، با افزایش تحرک و ورزش قابل پیشگیری می‌باشد.

در این میان ورزش همگانی با توجه به کم هزینه و مفرح بودن و امکان انجام آن در فضاهایی باز همچون بوستان‌ها و پارک‌ها نقش بسزایی در توسعه نشاط اجتماعی در جامعه دارد.

ورزش همگانی می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین تأثیرگذاری را در توسعه نشاط اجتماعی جامعه داشته باشد.

تابستان با ورزش

طرح ملی تابستانه با ورزش یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش همگانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است.

اجرای این طرح با شعار «خانواده فعال، تابستان جذاب» با دستور وزیر ورزش و جوانان از ابتدای تیرماه تا اواخر شهریورماه در دستور کار اداره‌های ورزش و جوانان استان‌ها قرار گرفته است.

هدف از اجرای طرح تابستانه ورزش، ارتقا سلامت جسمی و روانی افراد، افزایش نشاط در جامعه، حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های ورزشی، ترویج و اصلاح سبک زندگی بر مبنای فعالیت‌های بدنی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و افزایش امید به زندگی است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اهمیت رشد و توسعه ورزش در جامعه، گفت: توسعه ورزش بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌ها و افزایش نشاط اجتماعی است و در همین راستا نهادینه کردن ورزش در میان آحاد جامعه و ترغیب جوانان به ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمود رضا امیاری بیان داشت: با ترغیب نسل جوان برای حضور در عرصه‌های ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در میان خانواده‌ها، می‌توان گام‌های سازنده‌ای در جهت پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی برداشت.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه با ورزش در استان هرمزگان، گفت: این طرح به منظور افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگ سازی ورزش‌های خانوادگی و همگانی در فضاهای باز اجرا می‌شود.

امیاری تاکید کرد: از هیأت‌های ورزشی خواستاریم با برنامه ریزی مناسب و با هماهنگی کامل با اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، این طرح ملی را به بهترین شکل ممکن در سطح استان اجرا کنند.

طرح تابستانه با ورزش، فرهنگ سازی جایگاه ورزش در تفریحات همگانی

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان طرح ملی تابستانه با ورزش را، طرحی با هدف فرهنگسازی جایگاه ورزش در تفریحات همگانی و ایجاد شور و نشاط در میان خانواده‌ها عنوان کرد.

مظفر خادمی تصریح کرد: ورزش همگانی خانواده محور، از یک منظر موجب ارتقا سطح سلامت جسمی و روانی اعضا خانواده می‌شود و از سویی به حفظ و تحکیم روابط این نهاد ارزشمند اجتماعی کمک می‌کند لذا در جهت ایجاد شور و نشاط برای خانواده‌ها و مغتنم شمردن اوقات فراغت طرح ملی تابستانه با ورزش در استان اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان تاکید جدی بر اجرای این طرح در سراسر کشور دارد و ما نیز در هرمزگان تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح انجام می‌دهیم.

این مقام مسؤول بیان داشت: در این طرح ایستگاههای متعدد ورزشی، پایش سلامت، نقاشی و بازی‌های کودکان و رکورد ورزشی و دیگر برنامه‌ها برگزار می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: طرح تابستانه با ورزش با همکاری هیئت‌های ورزشی (بازی‌های بومی و محلی، همگانی، بدنسازی و …) برای ایجاد شور و نشاط در جامعه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در جمعه هر هفته بتوانیم شاهد حضور پرشور خانواده‌ها در این طرح باشیم.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟