سفرهای خارجی مدیریت شهری و شورا شهر مشهد فاش می شود


سفرهای خارجی مدیریت شهری و شورا شهر مشهد فاش می شود

مشهد- ایرنا- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سفرهای خارجی پرسنل و مدیران شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی شهر مشهد از سال 80 تا کنون روی سامانه فاش بارگذاری می شود.

بتول گندمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین مصوبه شورای شهر مشهد باید اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با اطلاعات کامل برای آگاهی مردم روی سامانه فاش شهرداری بارگذاری شود که این بارگذاری به صورت نمایش اولیه انجام شده و کار رو به اتمام است.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این روند و برای اینکه تمام جزئیات سفرها به طور کامل در اختیار شهروندان باشد اصلاحی پیشنهاد شد و تا ۱۰ روز آینده این بارگذاری به صورت کامل انجام خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اطلاعات این سفرهای خارجی از اوایل دهه ۸۰ جمع آوری شده و با جزئیات نظیر اسامی افراد، تاریخ سفر، نتایج سفر، هزینه مالی سفر و سایر موارد مرتبط از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
گندمی با بیان اینکه بیشترین سفرهای خارجی در حوزه کارشناسی مربوط به حوزه حمل و نقل و قطارشهری است افزود: موضوع بارگذاری اطلاعات سفرهای خارجی مدیریت شهری و اعضای شوراهای شهر در نشست ادوار شوراهای اسلامی شهر مشهد نیز مطرح و با استقبال خوب اعضای شوراهای اسلامی ادوار گذشته شهر مشهد مواجه شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر رویکرد همه مدیران شهری و اعضای شوراهای اسلامی شهر مشهد شفافیت است و از آن دفاع می کنند.
سامانه شفافیت شهرداری مشهد سال گذشته با هدف شفاف سازی اطلاعات مدیریت شهری مشهد راه اندازی شد. و بخشی از اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، پروژه‌های عمرانی و جاری شهر، مناقصه ها، مزایده‌ها و قراردادهای شهرداری در آن قابل مشاهده است.

با این حال هفته گذشته یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی این شورا از وجود کاستی های شدید در این سامانه خبر داد و اعلام کرد سامانه فاش مسئولیت خود را به طور کامل انجام نمی دهد.

محمد حاجیان شهری افزود: با ادامه روند کنونی این سامانه به پوششی برای عدم پاسخگویی تبدیل خواهد شد و شهرداری باید رویکرد خود را تغییر داده و شفاف باشد.
وی گفت: برای تحقق شهرداری تمام شیشه ای باید اطلاعات مهم مالی شهرداری و نوع درآمدهای شهرداری در این سامانه بارگذاری شود در حالی که در حال حاضر در این سامانه درآمد و هزینه ها به صورت تجمعی ذکر شده است.
او ادامه داد: باید تمام مراحل به کارگیری و تبدیل وضعیت کارکنان، اطلاعات کمیسیون معاملات و املاک شهرداری، ماموریتهای خارجی و دلایل آن، اطلاعات حقوق کارکنان، متن کامل تمامی مزایده ها و مناقصه ها و متن تمامی قرارداهای سرمایه ای مشارکتی با امتیازات واگذار شده نیز در این سامانه منتشر شود.

۷۵۰۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس