نمایشگاه خوشنویسی شوق دیدار در کاشمر گشایش یافت


نمایشگاه خوشنویسی  شوق دیدار  در کاشمر گشایش یافت

مشهد- ایرنا- نمایشگاه خوشنویسی شوق دیدار با آثار هنرمندان خوشنویس کاشمر، نیشابور و سبزوار در محل نگارخانه ارشاد شهر کاشمر گشایش یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر پنجشنبه شب در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه افزون بر ۵۰ اثر در سبک‌های نثر، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق از ۲۷ هنرمند برجسته خراسان رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علی افزود: نمایشگاه خوشنویسی شوق دیدار ۲۸ اردیبهشت ماه مصادف با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام در نیشابور آغاز شد و اینک در شهرستان کاشمر برپا شده است.

وی تبادلات هنری بین شهرستانها را از جمله اهداف این نمایشگاه دانست و اضافه کرد: کاشمر، نیشابور و سبزوار جزء شهرستانهای اثر گذار خراسان رضوی در زمینه هنر به شمار می‌روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: در شعبه کاشمر انجمن خوشنویسان ایران ۳۵ نفر دارای مدرک ممتاز، هفت نفر دارای مدرک فوق ممتاز و دو نفر استاد خوشنویسی مشغول فعالیت هستند.

یکی از اساتید خوشنویسی کاشمر نیز در این مراسم گفت: انجمن خوشنویسان ایران تاریخ بلندی را در فعالیت خود پشت سرگذاشته و با چارچوب منظمی که در فضای تشکیلاتی داشته در سطح کشور نیز به خوبی عمل کرده است.

سهیل سادات افزود: از انجمن خوشنویسان می‌توان به عنوان یک تشکل خوب هنری در کشور نام برد.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی در جامعه بزرگ هنری بخش اصلی مفهموم هنر را فراموش کرده‌اند در حالی که هنر از جایی آغاز می‌شود و مفهوم هنر را به خود می‌گیرد که هنرمند وارد آن بخش شخصیتی منحصر به فرد خود می‌شود.

او ادامه داد: اینکه فردی برای شرکت در جشنواره، کار هنری آماده کند هنر نیست بلکه سفارش یک تکنیک است و اگر در عرصه هنر خوشنویسی یا موسیقی، افرادی همانند دهه ۴۰ و ۵۰ ظهور نکرده اند به این خاطر است که هنرمند نمی‌تواند وجودش را در بند داشته باشد.

در این مراسم شرکت کنندگان به همراه استاد قائم مقامی از استادان بزرگ هنر خوشنویسی خراسان رضوی از نمایشگاه خوشنویسی شوق دیدار بازدید کردند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن