حل مشکلات آبرسانی جم از اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است


حل مشکلات آبرسانی جم از اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است

بوشهر- ایرنا- حل مشکلات آبرسانی شهرستان جم از اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است و در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در این ارتباط چاه‌های جدید حفر و تجهیز شده تا مشکلات آبرسانی شهرستان جم در کوتاه مدت برطرف شود.

عبدالحمید حمزه پور روز جمعه در نشست بررسی مشکلات آبرسانی شهرستان های جنوبی استان بوشهر افزود: برطرف کردن مشکلات برق رسانی به چاه‌های جدید، خرید پمپ و تجهیزات از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پنج استان معین کشور برای بازسازی و نوسازی شبکه های آبرسانی در شهرستانهای بوشهر، برازجان و جم اقدامات مهمی انجام شده است.

حمزه‌پور گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای اجرای طرح آبرسانی شامل خط انتقال، نصب اتصالات و شیرآلات انتخاب وبرای اجرای این طرح‌ها از منابع داخلی شرکت آبفای تهران اعتبارات لازم تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: تا یک هفته دیگر استان معین در جم فعالیت آبرسانی خود را آغاز می کند وانتظار می‌رود برای سرعت بخشی در اجرای این طرح‌ها شورا، شهرداری و سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هدررفت بسیاربالای شبکه آبرسانی شهرستان جم را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: نوسازی شبکه آبرسانی و وصل شبکه جدید به شبکه اصلی شهرستان جم در اولویت قرار دارد.

حمزه پور اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان جم بیشترین مشکل در حوزه آب آشامیدنی را دارد تلاش می شود با استفاده از همه امکانات و تجهیزات لازم تنش آبی در این شهرستان کاهش یابد.

حمزه پور بیان کرد: مخزن ۲هزار متر مکعبی ذخیره آب شهر ریز روند اجرایی مطلوبی دارد که با تخصیص اعتبارات تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به سرعت بخشی در اجرای مخزن ذخیره انارستان گفت: با خلع ید پیمانکار قبلی، پیمانکار جدیدی برای این مهم انتخاب شده که به زودی این پروژه اجرا می شود.

حمزه پور افزود: هدررفت آب شبکه انارستان غیرقابل قبول است و تلاش می شود با برنامه‌ریزی انجام شده میزان هدر رفت آب در این شبکه آبرسانی کاهش یابد.

وی گفت: مجوز آب شیرین‌کن پنج هزار متر مکعبی عسلویه صادر و هفته آینده پیمانکار اجرای این پروژه انتخاب می شود.

حمزه پورادامه داد: زمین اجرای پروژه آب شیرینکن عسلویه مشخص و برای اجرای خط انتقال از آب شیرین کن نیز قرارداد با پیمانکارمنعقد شده ولی همکاری شرکت نفت در این رابطه ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با اجرای طرح های آبرسانی وضعیت تامین آب درعسلویه نسبت به تابستان گذشته بهبود یافته این در حالی است که با تکمیل طرح‌های تدوین شده شرایط پایداری درتامین آب عسلویه حاکم می شود.

حمزه پوردر رابطه با خرید تضمینی آب از تاسیسات آب شیرینکن کنگان افزود: ظرفیت تامین آب از تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان افزایش یافته است.

وی تجهیز چاه آب جدید و نوسازی شبکه آبرسانی در شهرستان دیر را از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان دراین شهرستان عنوان کرد که برای سرعت بخشی در اجرای طرحهای در دست اجرا باید اعتبارات لازم از محل تبصره سه شورای شهرها تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربرضرورت انجام پی گیری های لازم برای صدور مجوز آب شیرین‌کن ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بنک شهرستان کنگان تاکید کرد.

فرماندار جم گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد چاه‌های آب این شهرستان اجاره‌ای است پرداخت اجاره بها به صاحبان چاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسینی افزود: هدررفت آب از شبکه‌های آرسانی یکی از مشکلات مهم شهرستان جم است که روند نوسازی باید با اولویت و با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: شهرستان جم تنها شهرستان استان بوشهر است که آب آشامیدنی مورد نیاز مردم آن از طریق چاه تامین می شود و تامین تانکر آبرسانی برای استفاده در شرایط بحرانی در این شهرستان ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین مشکلات آبرسانی در حوزه جنوبی استان بوشهر است.

سکینه الماسی افزود: به تازگی اقدامات مهم و خوبی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر برای تامین آب انجام شده ولی به توجه ویژه و بیشتری در این رابطه نیاز است.

وی افزود: برای سرعت بخشی در اجرای پروژه های آبرسانی باید از تبصره، ردیف‌ها و ماده‌های اعتباری در تامین اعتبارات استفاده کرد.

الماسی بیان کرد: اتفاقات خوبی در شهرستان جم در حوزه آبرسانی رخ داده که با تکمیل آنها دغدغه اصلی مردم و مسئولان برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از استان‌های معین برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر گفت: انتظار می رود استانهای معین با همکاری دستگاه های مسئول بتوانند طرحهای آبرسانی را با سرعت در شهرستانهای هدف اجرا کنند.

الماسی با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در اجرای طرح‌های آبرسانی افزود: نیاز است این اعتبارات تخصیص یابد تا روند اجرای طرح‌ها با سرعت طی شود.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403