رانندگان تانکرهای آذربایجان‌غربی با موارد ایمنی HSE آشنا شدند


رانندگان تانکرهای آذربایجان‌غربی با موارد ایمنی HSE آشنا شدند

مهاباد- ایرنا- دوره آموزشی HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) با هدف حفظ ایمنی، پیشگیری، شناسایی و کاهش عوامل حوادث جاده‌ای برای رانندگان حمل فرآورده‌های نفتی و گاز مایع در منطقه میاندوآب برگزار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی رانندگان نفتکش‌های حمل فرآورده‌های نفتی و گاز مایع در جهت به حداقل رساندن تصادف‌های جاده‌ای و حفظ امنیت جانی خود راننده، اطرافیان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی برگزار شد.
داود فعال‌پور با بیان اینکه تاکنون هیچگونه حادثه‌ای در سطح منطقه میاندوآب در این مورد روی نداده، گفت: این مهم نتیجه برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی توسط واحد HSE است که موجب آمادگی رانندگان تانکرهای این منطقه در شرایط بحرانی می‌شود.
وی در خصوص شناسایی عوامل بروز حوادث جاده‌ای و کاهش اثرات ناشی از آن، گفت: رانندگان تانکرها در راستای تامین و توزیع به موقع فرآورده‌های نفتی، رعایت نکات ایمنی در سکوهای بارگیری و تخلیه ایمن فرآورده‌های نفتی در مجاری عرضه، نقش خطیری بر عهده دارند و باید تمامی موارد لازم را رعایت کنند.
وی افزود: در این دوره رانندگان توسط رییس آتش‌نشانی و کارشناس HSE این منطقه با الزامات و مقررات HSE تاسیسات و مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی، ویژگی‌های مواد خطرناک، شناسایی خطرها و کاهش تاثیرات آن، آشنایی با کلاس‌بندی زون‌های خطر، اقدام در شرایط اضطراری، آشنایی با انواع آتش و کپسول و نحوه اطفای حریق آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

HSE حرف اول کلمات Health (بهداشت)، Safety ( ایمنی ) و Environment (محیط زیست) است که متولی و عهده‌دار کلیه مسایل مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست است.

شرکت نفت منطقه میاندوآب یکی از مناطق ۳۷ گانه نفتی کشور است که مسئولیت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی به ۹ شهرستان جنوب آذربایجان‌غربی شامل میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه، شاهین دژ و تکاب را بر عهده دارد.

۹۸۷۱/‏۶۱۸۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد