دبیر فدراسیون : نگران آینده تکواندو نیستیم


دبیر فدراسیون : نگران آینده تکواندو نیستیم

اصفهان - ایرنا - دبیر فدراسیون تکواندو گفت: فرآیند پشتوانه سازی برای تیم های ملی به خوبی در حال انجام است و تکواندو ایران برای آینده نگرانی ندارد.

مسعود امینی روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات پومسه قهرمانی کشور در اصفهان در گفت وگو با ایرنا افزود: برای پشتوانه سازی تیم‌های ملی در فدراسیون تکواندو بررسی‌های فنی لازم انجام و در این راستا برنامه‌ریزی شد و از سازمان تیم‌های ملی خواستیم با اجرایی کردن این برنامه‌ها آینده تیم‌های ملی را تامین کند.

وی با بیان اینکه تکواندو خانواده بزرگی است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد که حدود ۷۵۰ هزار نفر آنها به صورت حرفه ای فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: در بین این خانواده بزرگ استعدادهای درخشانی وجود دارد که با کمی سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌توانیم آینده روشنی برای تکواندو ایران رقم بزنیم.

دبیر فدراسیون تکواندو راه اندازی لیگ خردسالان را از جمله برنامه‌های فدراسیون برای پیشتوانه سازی این رشته بیان و اضافه کرد: این لیگ منسجم، آینده ساز تکواندو کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد تیم‌های نوجوانان و جوانان در مسابقات بین‌المللی به نظرم در آینده تکواندو ایران قدرتمندتر از گذشته ظاهر خواهد شد.

امینی درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان که در منچستر انگلیس برگزار شد، تصریح کرد: عدم موفقیت ملی پوشان ما در چند وزن به دلیل کارشکنی انگلیسی ها بود زیرا ملی‌پوشانی که بارها به اروپا اعزام شده بود و ویزا دریافت کرده بودند این‌بار نتوانستند در زمان مقرر وارد انگلیس شوند و انگلیسی‌ها رفتاری را انجام داد که با روح ورزش مغایر بود.

به گفته وی بیش از ۲ دهه است که در سکوهای جهانی قرار داریم و شکست و پیروزی را می‌پذیریم اما تحلیل ما این است که میزبان مسابقات یعنی انگلیس در این خصوص کوتاهی کرد و مسلله را مهندسی شده پیش برد.

دبیر فدراسیون تکواندو تصریح کرد: مسابقات منچستر برای ما آزمونی بود تا دقیق‌تر عمل کنیم.

وی ایران را یکی از مدعیان اصلی تکواندو جهان دانست و گفت: هرچه آنها برنامه‌ریزی کنند ما باید دقت بیشتری انجام دهیم و ملی‌پوشان خود را آماده‌تر کنیم.

امینی همچنین درباره سطح پومسه (نمایش فنون تکواندو) کشور گفت: پومسه بعد از ۱۴ سال هنوز برای تکواندو ایران جدید است و با آیین نامه ها و ضوابط مربوط به مسابقات آن هنوز شناخت دقیقی نداریم اما با اینحال سوم جهان هستیم و این قابل ستایش است.

وی بابیان اینکه می‌طلبد فدراسیون توجه جدی‌تری به پومسه داشته باشد، افزود: این رویکرد مورد توجه فدراسیون تکواندو است و قصد داریم برای سال‌های آینده برنامه‌های بهتری را برای پومسه و تیم های ملی آن داشته باشیم.

دبیر فدراسیون تکواندو ادامه داد: در کمیته فنی پومسه از برترین استادان تکواندو کشور استفاده و برنامه‌ریزی این کمیته توسط شایسته‌ترین افراد انجام می شود.

انتخابات هیات‌های تکواندو استان ها از دیگر سوال مطرح شده با دبیر فدراسیون تکواندو بود که امینی پاسخ داد: در چند استان کشور هیات تکواندو به صورت سرپرستی اداره می شود که قصد داریم انتخابات آنها را هرچه سریع‌تر برگزار کنیم اما فرآیند مقدماتی برگزاری انتخابات باید توسط ادارات ورزش و جوانان این استان ها انجام شود تا بتوانیم انتخابات آنها را برگزار کنیم.

/‏۶۰۲۶/‏ ۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت