مسجد مرکز ترویج خدمت کریمانه است/اکثر شهدا تربیت‌یافته مسجد هستند


مسجد مرکز ترویج خدمت کریمانه است/اکثر شهدا تربیت‌یافته مسجد هستند

سردار حسینی با بیان‌اینکه خاستگاه اکثر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هسته ای و مدافع حرم مسجد است، گفت: مساجد به دلیل داشتن پایگاه مردمی، بهترین مرکز در راستای ترویج دهه کرامت در سراسر کشور هستند.

سردار «سیدمحمود حسینی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه دهه کرامت یکی از اقدامات سازنده برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: ما باید از تمام ظرفیت ها از جمله دهه های سوگواری یا سرور برای آشنایی بیشتر مردم با معارف اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه قدر افزود: استفاده از نهادهای مردمی و گروه های فرهنگی خودجوش لازمه مردمی تر شدن برنامه های دهه کرامت است و در این راستا بسیجیان به صورت خودجوش و آتش به اختیار در خدمت اجرای برنامه ها و جشن های این دهه هستند.

وی اضافه کرد: مساجد نیز به دلیل داشتن پایگاه مردمی و ریشه های قرآنی و روایی، بهترین مرکز برای ترویج دهه کرامت و فرهنگ رضوی و خدمت کریمانه در سراسر کشور هستند که الحمدالله پایگاه های بسیج این خانه های خدا نیز به خوبی در خدمت برنامه ریزی های دهه کرامت قرار دارد.

حسینی در ادامه عجین شدن نام شهدا با دهه کرامت را ابتکار جالب اعضای هیات امنای مسجد جامع امام رضا (ع) (واقع در خیابان خاوران، خیابان نفیس) دانست و گفت: عموما یادواره های شهدا در هفته دفاع مقدس یا مناسبت های سوگ برگزار می شود بنابراین اقدام مسجد جامع امام رضا (ع) در عجین کردن نام شهدا با ایام ولادت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) بسیار ستودنی است و می تواند الگوی سایر مساجد قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به خاستگاه مسجدی اکثریت قریب به اتفاق شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هسته ای و مدافع حرم، یادآور شد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه استکبار جهانی به همین دلیل برنامه ریزی گسترده برای تخریب جایگاه مساجد و مسجدی ها به ویژه ائمه جماعات و بسیجیان دارند اما حضور باشکوه مردم در مجالس مذهبی و یادواره های شهدای مساجد، خط بطلانی بر این نقشه ها است.

فرمانده قرارگاه قدر درباره نقش مساجد در تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ رضوی، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و دنباله روهای اروپایی و عربی آن بدانند ملت ایران با تبعیت از مقام معظم رهبری و داشتن روحیه مقاومت و ایثار، اجازه نمی دهند قراردادهایی مانند برجام موجب نفوذ آنان در کشور شود و مطئنا مسجدی ها بهترین نیروها برای تداوم مسیر درخشان انقلاب اسلامی هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران