غدیر، یک مسئله بین‌المللی است/جشن‌های دهه ولایت مردمی برگزار شود


 غدیر، یک مسئله بین‌المللی است/جشن‌های دهه ولایت مردمی برگزار شود

امام‌جمعه اراک با بیان‌اینکه غدیر، یک مسئله بین‌المللی است، گفت: لذا باید برنامه‌ها و جشن‌های عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت با محتوا و حکیمانه برگزار شود تا پاسخگوی تمام شبهات جامعه امروز باشد.

خبرگزاری شبستان،، گروه مهدویت و غدیر: دومین نشست ستاد برنامه ریزی دهه امامت و ولایت استان مرکزی با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی دیروز یک شنبه برگزار شد .

بنا بر این گزارش، آیت الله دری نجف آبادی در این جلسه که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری باشکوه دهه امامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: مسئله غدیر یک مسئله بین المللی است و دشمن روی این مسئله تمرکز کرده است و به همین منظور بایستی برنامه های جشن غدیر خم و دهه امامت و ولایت با محتوا و حکیمانه برگزار شود تا پاسخگوی تمام شبهات جامعه امروز باشد .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت غدیر است، افزود: هرچقدر این فرهنگ غنی غدیر با عظمت تر و جامعتر و کاملتر تبیین و ترویج شود موجبات ناامیدی بیشتر دشمنان را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حکومت وهابی آل سعود سعی در کمرنگ جلوه دادن این واقعه دارد و ما باید در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم تلاش مضاعف کنیم .

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی ، تشکیل ستاد مردمی غدیر خم را کاری بزرگ و مهم خواند و تاکید کرد: این ستاد در حوزه استانی، ملی و بین المللی می تواند نقش آفرین باشد .

امام جمعه اراک همچنین تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز در قالب برنامه های فرهنگی و دینی را ضروری دانست و بر مردمی برگزار شدن این برنامه ها و بر فراحوان و حضور با نشاط موکب های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت تاکید کرد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین مرادی از برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد غدیر استان با حضور مسئولین ارشد استان ، نهادها و ادارات کل از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل محترم صدا و سیمای استان، بسیج و سپاه پاسداران، هیئت استان، شهردار اراک، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، دانشگاه های استان، سازمان اصناف استان و دیگر ادارات در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خبر داد .

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان مرکزی یادآور شد: خودباوری، اتحاد و انسجام هر چه بیشتر، ترویج فرهنگ علوی و ایجاد وحدت برای فعالیتها از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی این ستاد است.

در این نشست اعضای شرکت کننده هم ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات اجرایی خود بر تشکیل منظم جلسات مذکور تاکید و تحکیم و گسترش ستاد مردمی بزرگداشت غدیر خم در استان مرکزی را خواستار شدند .

گفتنی است، این ستاد با محوریت بنیاد بین المللی غدیر در تمامی استان ها تشکیل شده و در استان مرکزی نیز 14 سازمان و نهاد عمده پشتیبانی این ستاد را بر عهده دارند .

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا