کمبود توپ استاندارد مشکل ورزشکاران فوتوالی کشور است


کمبود توپ استاندارد مشکل ورزشکاران فوتوالی کشور است

یزد - ایرنا - رئیس انجمن ورزش فوتوالی جمهوری اسلامی ایران گفت: کمبود توپ استاندارد به حد کافی برای تمرین و مسابقات مشکل اصلی این رشته در سطح کشور است که باید برای حل آن اقدام فوری انجام شود.

سیدحسین موسوی شفیق روز جمعه در حاشیه سفر به یزد در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه خرید هر عدد توپ استاندارد این رشته ورزشی حدود ۱۷ میلیون ریال است و باید از خارج کشور وارد شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل بهترین و آسان ترین روش این است مجموعه شرکت‌های تولیدی لوازم ورزشی کشور با حمایت مسئولان اقدام به تولید توپ مورد نیاز ورزشکاران کنند.

رئیس انجمن فوتوالی ایران اظهار داشت: حل مشکل توپ نقش مهمی در رفع دغدغه تیم‌ها و انجمن‌های فوتوالی کشور در فرهنگ سازی و گسترش این رشته جذاب ورزشی در استان‌ها دارد.

موسوی شفیق تصریح کرد: در سال رونق تولید امیدواریم حرکتی جدی برای حل مشکل این رشته و کمک به تیم‌ها در کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی در مورد تعداد ورزشکاران این رشته در کشور وجود ندارد به استقبال خوب جوانان در اغلب استان‌ها و فعالیت‌ها در این رشته خبر داد.

رئیس انجمن فوتوالی بیان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری‌ها در کشور به خصوص کلان شهرها ورود خوبی به این رشته دارند و همکاری مناسبی برای استعدادیابی انجام می‌شود.

موسوی شفیق به اهمیت برگزاری رقابت‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در ۲۷ استان از ۳۱ استان ایران انجمن فوتوالی با همکاری بخش‌های مختلف تشکیل شد و فعالیت دارد و روز به روز بر تعداد علاقه مندان به این رشته در استان‌ها رو به افزایش است.

وی یزد را به خاطر فعالیت‌های خوبی که در آن انجام می‌شود قطب فوتوالی کشور نام برد و از فعالیت‌های انجمن استان قدردانی کرد.

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده است که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی دارد.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری