128 زن در قزوین از خدمات خانه امن بهزیستی بهره مند شدند


128 زن در قزوین از خدمات خانه امن بهزیستی بهره مند شدند

قزوین - ایرنا - از ابتدای تاسیس مرکز خانه امن در قزوین تاکنون 128 زن به همراه فرزندانشان تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفتند.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب، افزود: مرکز خانه امن در نیمه ماه دوم سال ۱۳۹۶ کار خود را با هدف حمایت از زنان خشونت دیده در ۲ بخش نگهداری (خوابگاهی) و ارائه خدمات سرپایی (روزانه) آغاز کرد.
وی اضافه کرد: تاکنون در راستای توانمندسازی این زنان بیش از ۱۳ هزار خدمت تخصصی (روانشناسی، مددکاری، حقوقی، بهداشتی و درمانی، آموزشی و…) ارائه شده است.
وارثی، شناخت مناطق آسیب خیز از نظر بروز خشونت را نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز خانه امن در واحد سرپایی عنوان کرد و ادامه داد: با شناسایی این مناطق، دوره‌های آموزشی و آگاه سازی در مناطق و همچنین طرح‌هایی در راستای کنترل و کاهش خشونت علیه زنان از طریق برنامه‌های اجتماع محور اجرا می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: مرکز خانه امن مکانی است جهت اسکان موقت زنان خشونت دیده که در طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب‌های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

وارثی افزود: خشونت علیه زنان و دختران از موضوعات پنهان و نادیده گرفته شده در سطح جهان بوده و معمولاً ممکن است به دلیل ترس از فرد آزارگر یا مورد قضاوت قرار گرفتن توسط جامعه گزارش نشوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روانی می‌توانند منجر به خشونت علیه زنان شوند.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری