شهر فرخشهر به دنبال نامزدی پایتخت کتاب است


شهر فرخشهر به دنبال نامزدی پایتخت کتاب است

شهرکرد - ایرنا- مسوول کتابخانه های عمومی فرخشهر چهارمحال و بختیاری گفت: این شهر به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سالهای آتی است.

فرزانه جعفری پنجشنبه شب در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر افزود: هم اینک آموزش رشته‌های شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، قصه‌گویی، شطرنج، نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، فعالیت‌های هنری و مهارت‌آموزی به صورت رایگان به اعضای کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی مسئولان بخش فرخشهر و شهرستان شهرکرد برای معرفی فرخشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قول همکاری داده‌اند و اعضای کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تلاش و حضور مستمر و ویژه‌ای داشتند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر نیز اظهار داشت: هم‌اینک رشته‌هایی مانند تئاتر و مجری‌گری به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان این بخش آموزش داده می‌شود.

لیلا جعفری افزود: در این دوره‌ها، آموزش‌های مورد نیاز به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان ارائه و زمینه برندسازی رشته‌های مختلف هنری در بخش فرخ‌شهر فراهم می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره کل از ایجاد بخش استان شناسی در کتابخانه عمومی فرخشهر حمایت می‌کند.

وحید رئیسی دهکردی تاکید کرد: در این راستا بخشی از اقلام تبلیغاتی مانند کتاب، نقشه گردشگری، لوح فشرده، نرم افزار گردشگری، صنایع دستی و سایر نیازهای مرتبط با استان شناسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به کتابخانه عمومی فرخشهر اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برگزاری فراخوان واگذاری قلعه اسفندیاری فرخشهر به بخش خصوصی با هدف حمایت جدی از بناهای فرهنگی و تاریخی این بخش یکی از مهمترین نمونه‌های این همکاری محسوب می‌شود.

بخشدار فرخشهر نیز گفت: دیوار نویسی برخی مدارس فرخشهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار گیرد.

آرش خرمیان تاکید کرد: هزینه های مرتبط با دیوار نویسی برخی مدارس فرخ‌شهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی برآورد و از سوی آموزش و پرورش و شهرداری این شهر تامین و پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی فرخشهر نیز گفت: مناسب سازی معابر کتابخانه‌های عمومی و ساماندهی ورودی آن از مهمترین نیازهای این بخش است.

محمدرضا سمیع قهفرخی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی فرخشهر به منظور رشد شاخص‌های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این بخش شن، ماسه و بلوک فرش مورد نیاز برای محوطه‌سازی کتابخانه عمومی روستای دستگرد امامزاده از توابع بخش فرخ‌شهر را در اختیار دهیاری این روستا قرار می‌دهد.

شهردار فرخشهر نیز گفت: این شهرداری بخشی از هزینه‌های مرتبط با دیوار نویسی برخی مدارس فرخشهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی را پرداخت خواهد کرد.

سید عبدالحسین حسینی تاکید کرد: شهرداری فرخشهر به منظور رفاه عمومی شهروندان نسبت به تهیه و نصب تابلوهای راهنمای کتابخانه‌های عمومی این شهر اقدام می کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴ کتابخانه عمومی بخش فرخشهر عضویت دارند.

۷۳۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی