رسانه انقلابی حق ندارد به مردم دروغ بگوید


رسانه انقلابی حق ندارد به مردم دروغ بگوید

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که «امام راحل فلسفه رسانه انقلاب اسلامی را در این عنوان کرد که رسانه انقلابی حق ندارد به مردم دروغ بگوید»، گفت: برای ساختن تمدن اسلامی در جنگ رسانه امروز که بستر آن در فضای مجازی است باید با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و پیام خود را به آن‌ها برسانیم.

آفتاب‌‌نیوز :

سردار بهروز اثباتی در نهمین جلسه از سلسله نشست‌های «دفاع همچنان باقیست» با موضوع «جایگاه رسانه در عملیات روانی» ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بکه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در اوج جنگ رسانه‌ای قرار داریم؛ لذا نیاز است برای پیروزی در این جنگ بدانیم انتهای انقلاب اسلامی کجاست و قرار است با آن به کجا برویم.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در تداوم نگاه امام راحل، مسیر انقلاب اسلامی شامل پنج مرحله نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و درنهایت تمدن اسلامی است که در حال حاضر در مرتبه سوم ایستاده‌ایم و هنوز تا رسیدن به دولت اسلامی راه داریم.

وی عنوان کرد: همه ما در حال مجاهدت برای دولت سازی اسلامی هستیم و گام‌به‌گام از طریق تجربه و خطا گام سوم را به پیش می‌بریم، حال باید تأکید کنیم که دنیا با دولت اسلامی مشکل ندارد بلکه مشکل آن‌ها ساخت تمدن اسلامی در آینده است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که «کسانی هستند که خود را محدود به جمهوری اسلامی و چارچوب کشورمان می‌کنند»، در عین حال گفت: نگاه دیگری که وجود دارد این است که برخی به سمت تداوم انقلاب اسلامی با گذر به سمت تمدن اسلامی هستند که تحقق این تفکر می‌تواند جمهوری اسلامی را ام‌القری جهان و پشتیبان آرمان‌ها و مستضعفان جهان قرار دهد. دنیای استکبار این آرمان و هدف را نمی‌پسندد؛ زیرا نظمی که دنیای استکبار ترسیم کرده را به هم می‌زند، در حقیقت در حال حاضر تفکر انقلابی و تفکر ضدانقلابی روبروی هم قرار دارند؛ چراکه محدودیتی برای رفتار انقلابی وجود ندارد.

وی یکی از علل قدرت گرفتن ترامپ را رسانه پوپولیستی دانست و افزود: امروز جنگ رسانه در حوزه تصویر و فضای مجازی بسیار شدت دارد. انقلاب اسلامی نشانگر شکاف عمیق در شاکله بنیادین آمریکاست که هیمنه آن را شکسته و به لرزه درآورده است.

وی با اعلام این‌که «تمدن غربی با ریشه‌ای مبتنی بر ظلم شکل گرفته و قدرت ظالمانه آن‌ها نیز با ابزار رسانه پیگیر می‌شود»، گفت: ماحصل رسانه ظالمانه تشکیل مدلی به نام داعش بود که ظلم و جنایات خود را علیه مظلومان با وقاحت نشان می‌داد. در مقابل این مدل، مدل انقلاب اسلامی قرار دارد که قدرت رسانه‌ای مظلوم است و الگوی خود را از امام حسین (ع) گرفته است و دنیا آن را نمی‌فهمد.

اثباتی با اشاره به این‌که «خلق مبانی تئوریک رسانه‌های مظلوم می‌تواند پایه رسالت بسیج رسانه باشد»، خاطرنشان کرد: یک بسیجی انسانی مسئولیت محور است که در هر جایی قرار داشته باشد تلاش دارد مأموریتی را که بر اساس تفکرات بنیادین دینی و انقلاب برعهده‌گرفته را به بهترین وجه انجام دهد. امام راحل فلسفه رسانه انقلاب اسلامی را چنین بیان می‌کند که رسانه انقلابی حق ندارد به مردم دروغ بگوید حال برای ساختن تمدن اسلامی در جنگ رسانه امروز که بستر آن در فضای مجاری است باید با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و پیام خود را به آن‌ها برسانیم.

وی با بیان این‌که «ما سه نوع انسان داریم که عبارت‌اند از انسان حقیقی، انسان مجازی و انسان مجازی شده»، گفت: انسان حقیقی کسی است که با او در ارتباط متقابل هستیم، انسان مجازی انسان‌های هستند که در جمع تنها و مفرد هستند. در حال حاضر بیشتر نسل جوان ما انسان‌های مجازی هستند و در فضای مجازی زندگی می‌کنند، این انسان‌های مجازی تمدن ساز نیستند. انسان‌های مجازی شده کسانی هستند که به این فضا اعتیاد شدید دارند و حتی کلینیک‌های ترک اعتیاد مجازی شکل‌گرفته تا اعتیاد آن‌ها را ترک دهد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه کارش تغییر در انسان‌هاست، یا ظلم را تبلیغ می‌کند و می‌خواهد انسان‌های از درون تهی شده ظلم را بپذیرند و ابزارش نیز در حال حاضر رسانه‌هایی مانند توییتر است و یا این‌که رسانه‌ای است مبتنی بر معرفت‌شناسی که چیستی آفرینش را بیان می‌کند. مدیریت صحنه وظیفه نظام رسانه انقلابی است، جنگ امروز رسانه‌ها جنگ ماهیتی و هویتی است و دنیا در انتظار تمدن اسلامی است؛ لذا رسالت بسیجیان و نیروهای انقلابی حرکت در مسیر تحقق آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...