«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "اظهارات برخی ائمه جمعه مبنی بر ولنگار خواندن زنان" گفت: ائمه محترم جمعه بهتر است که از زبان دین صحبت کنند. در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که "کرامت زنان را کریمان نگه میدارند و کسانی که کرامت زنان را زیر پا می گذارند و به آنها توهین می کنند، خودشان انسان های پَستی هستند." این حدیث پیامبر جواب هر اظهار نظری را می دهد.

او ادامه داد: حفظ حرمت انسان ها با هرعقیده و رفتاری حتی برای مجرمین واجب است. حفظ حرمت و حقوق شهروندی یک اصل است. کسی انکار نمی کند که رعایت قانون الزام دارد و ضروری است و کسی این را نفی نمی کند. اما حفظ کرامت انسان ها از هر چیزی مهم تر است. می خواهیم جامعه ای را داشته باشیم که اگر رعایت ضوابط را در ظاهر (پوشش و لباس) حفظ می کنند با روحشان هم همراه باشد. برای ما جان، روح و اندیشه مردم خیلی اهمیت دارد.

ابتکار بیان کرد: در کنار رعایت ضوابط باید رفتارها و رویکردهایی را داشته باشیم که بتوانیم واقعا مردم را کنار خود همراه کنیم که این نیاز به تلاش فرهنگی، گفت و گو، ایجاد فضا برای انتخاب های خوب دارد.

او گفت: نسل جوان دوست دارد انتخاب کند و این اصل متعلق به این نسل نیست. نسل ما هم دوست داشت انتخاب کند. نسل ما اگر انتخاب و طغیان گری نمی کرد انقلاب اسلامی ایران شکل نمی گرفت. نسل ما انتخاب کرد و خلاف جریان آن زمان حرکت کرد و انقلاب اسلامی برپا شد. جوانان حق دارند انتخاب کنند و باید زمینه انتخاب های خوب برایشان فراهم کنیم.