تحصیل بیش از 120 دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی/ افتتاح مدرسه اوتیسم در 2 استان کشور


تحصیل بیش از 120 دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی/ افتتاح مدرسه اوتیسم در 2 استان کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از 120 دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل بیش از 120 دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی/ افتتاح مدرسه اوتیسم در 2 استان کشورمجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه این سازمان برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم اظهار کرد: برای این دانش آموزان برنامه‌های ویژه‌ای داریم و تلاش کردیم تا در تمام استان‌های کشور حداقل یک مدرسه اوتیسم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خیرین را به سمت ساخت مدارس ویژه برای دانش آموزان اوتیستیک سوق داده ایم، گفت: تا مهر ۹۸ در ۲ استان کشور مدرسه اوتیسم افتتاح خواهیم کرد.
قدمی با اشاره به اینکه برای ۶ پایه تحصیلی اوتیسم کتاب درسی تولید شده است، تصریح کرد: ارزیابی‌های تشخیصی و برنامه های ویژه ای برای این دانش آموزان در نظر داشتیم تا متناسب با شرایط خود به تحصیل بپردازند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد تلفیقی برای دانش آموزان اوتیسمی مورد توجه است، تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از این دانش آموزان دشوار است؛ در شرایط فعلی بیش از ۱۲۰ دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
وی بیان کرد: با توجه به تجارب کسب کرده در زمینه آموزش به دانش آموزان اوتیستیک، کلاس‌های خاصی را برای این دانش آموزان در مدارس عادی در نظر گرفتیم تا امکان تحصیل آن‌ها افزایش یافته و از تحصیل باز نمانند.
انتهای پیام/

افزایش امکانات برای تحصیل دانش‌آموزان اوتیسمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام