خرید نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق


خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق

گروهک تروریستی منافقین در سال های اخیر دست‌کم 58 هزار دلار برای حضور نمایندگان مجلس کانادا در اجلاس این گروه هزینه کرده است.

به گزارش جام‌نیوز، انجمن ایرانیان کانادا با انتشار طوماری در وبسایت خود خطاب به رهبران احزاب کانادا شرکت نخست وزیر پیشین کانادا، استیون هارپر را در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق و حمایت وی از این گروه تندرو را محکوم کرد.

این اعتراض به دنبال شرکت مجدد، مقامات کانادایی در اجلاس سالانه گروهگ تروریستی منافقین در سال 2019 انجام شده است.

استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا به حضور در این جلسه افتخار کرد.

خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق

سخنرانی نخست‌وزیر سابق کانادا

"وزیر سابق امورخارجه کانادا" با حضور در این اجلاس در حساب توییترش از سخنرانی خود در مخالفت با جمهوری اسلامی و موافقت با گروهک منافقین ابراز خوشحالی کرد.

خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق

سخنرانی وزیر خارجه سابق کانادا در اجلاس منافقین

گروهک منافقین( مجاهدین خلق) تا سال ۲۰۱۲ به عنوان یک گروه تروریستی در کانادا شناخته می‌شد اما در سال های اخیر نمایندگان فعلی و سابق مجلس کانادا از مهمانان همیشگی کنفرانس سالانه این گروه در فرانسه هستند.


بر اساس گزارش های منتشر شده توسط پارلمان کانادا سازمانی به نام "انجمن ایران دموکراتیک" یا Iran Democratic Association، که وابسته به مجاهدین خلق است، در سال های اخیر حداقل ۵۸ هزار دلار برای سفر نمایندگان مجلس کانادا به فرانسه و شرکت در کنفرانس این سازمان هزینه کرده است.

حداقل ۱۸ نماینده مجلس کانادا در سال های اخیر در برنامه مجاهدین شرکت کرده اند. نیمی از این نمایندگان از حزب لیبرال و نیمی از حزب محافظه کار بوده اند. ۳ نفر از نمایندگانی که در سال های گذشته در کنفرانس مجاهدین شرکت کرده اند در حال حاضر در مقام وزارت هستند.

خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق
حضور نخست وزیر پیشین کانادا، استیون هارپ در کنار جان بولتون و مریم رجوی در اجلاس منافقین

طبق اسناد منتشر شده، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ حداقل ۱۸ نماینده مجلس کانادا در کنفرانس های سالانه مجاهدین شرکت کرده اند.

نیمی از این نمایندگان از حزب لیبرال و نیمی از حزب محافظه کار بوده اند. سه نفر از نمایندگانی که در سال های گذشته در کنفرانس مجاهدین شرکت کرده اند در حال حاضر در مقام وزارت در کابینه دولت کانادا حضور دارند.

گزارش های منتشر شده از هزینه های پرداخت شده توسط سازمان مجاهدین تنها شامل نمایندگان فعلی مجلس می‌شود و هزینه های مربوط به شرکت و سخنرانی افرادی مانند نخست وزیر سابق کانادا هارپر یا وزیر امور خارجه سابق کانادا جان برد به صورت عمومی گزارش نمی‌شود.

از نمایندگان فعلی مجلس کانادا نماینده لیبرال جودی اسگرو (Judy Sgro) بیش از سایر نمایندگان در کنفرانس مجاهدین در پاریس شرکت کرده و در برنامه های گروه های نزدیک به مجاهدین در کانادا نیز بطور مداوم شرکت می‌کند.

خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق

تصویری از جودی اسگرو نماینده مجلس کانادا در کنار مریم رجوی و حضور در اجلاس منافقین

نمایندگان مجلس کانادا طبق قانون باید تمامی سفرهایی که از طریق سازمان های مختلف دعوت می‌شوند و هزینه ای که برای این سفرها این سازمان ها پرداخت می‌کنند را به دفتر بازرس ویژه مجلس گزارش کنند.

خرید  نمایندگان مجلس کانادا توسط مجاهدین خلق

یکی از نکاتی که در بررسی اسناد مربوطه سوال برانگیز است حضور خانم جودی اسگرو در کنفرانس سال ۲۰۱۶ مجاهدین در پاریس است. با وجود اینکه ایشان سال ۲۰۱۶ در کنفرانس شرکت داشته هیچ گزارش هزینه ای از این سفر ثبت نشده است.

انجمن ایرانیان کانادا نیز در پیگیری اعتراض خود به "حمایت مسئولین کانادایی از این گروه تروریستی" اعلام کرده که با تماس که با دفتر خانم جودی داشته در پی این بوده سات تا نظر وی را درباره سازمان مجاهدین و دلیل حمایتش از این گروه و جزئیات حضور ایشان در سال ۲۰۱۶ را جویا شود که وی حاضر به پاسخ گویی به سوالات نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس