حمایت آمریکا از قاچاق نفت در خلیج فارس!


حمایت آمریکا از قاچاق نفت در خلیج فارس!

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای را در ارتباط با توقیف شناور حامل نفت در خلیج فارس ازسوی ایران منتشر کرده و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه آمریکا در حالی خواستار آزادی فوری کشتی توقیف شده ازسوی ایران در خلیج فارس شد، که این کشتی حامل نفت قاچاق بوده و در راستای مبارزه با قاچاق سازمان یافته توسط نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده است.

شبکه خبری ان بی سی پنجشنبه شب گزارش داد که یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای را در ارتباط با توقیف شناور حامل نفت در خلیج فارس ازسوی ایران منتشر کرده و این اقدام را محکوم کرد.

به نوشته تارنمای ان بی سی، در این بیانیه آمده است: ایالات متحده استمرار آزار کشتی ها و اخلال در گذر امن از تنگه هرمز ازسوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شدت محکوم می کند.

ای بیانیه همچنین افزود: ایران باید این اقدام های غیرقانونی را متوقف و کشتی توقیف شده و کارکنان آن را آزاد کند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه عصر پنجشنبه با اعلام خبر توقیف یک شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در جنوب جزیره لارک در خلیج فارس، ادعای رسانه های غربی مبنی بر توقیف هر گونه شناور دیگر ازسوی ایران را تکذیب کرد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در روز یکشنبه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ گشت های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت ازسوی یکی از کشتی های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دورتر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در پایان با تکذیب ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر توقیف کشتی دیگری در روزهای اخیر توسط ایران و اشاره به اینکه پرونده تخلف کشتی حامل سوخت قاچاق در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد تاکید کرده است: یگان های شناوری این منطقه طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه جانبه، مأموریت های امنیتی و مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت و هوشمندی را به طور شبانه‌روزی اجرا و در صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نمی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !