رئیس جبل طارق درباره نفتکش ایرانی با هانت دیدار کرد


رئیس جبل طارق درباره نفتکش ایرانی با هانت دیدار کرد

«فابیان پیکاردو» رئیس منطقه «جبل طارق» از صبح امروز برای گفت‌وگو درباره کشتی توقیف‌شده «گریس 1» وارد لندن شده و با چند مقام انگلیسی از جمله «ترزا می» نخست‌وزیر و «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر ارشد جبل طارق که امروز برای بحث درباره کشتی توقیف‌شده «گریس ۱» راهی لندن شده، با مقام‌های انگلیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«فابیان پیکاردو» رئیس منطقه «جبل طارق» از صبح امروز برای گفت‌وگو درباره کشتی توقیف‌شده «گریس ۱» وارد لندن شده و با چند مقام انگلیسی از جمله «ترزا می» نخست‌وزیر و «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است.

نیروی ویژه ارتش انگلیس دو هفته پیش با یورش به این کشتی که حامل نفت ایران و در حال گذر از آب‌های بین‌المللی نزدیک به جبل طارق بوده، آن را توقیف کردند. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را «راهزنی دریایی» خوانده و آزادی فوری این کشتی را خواستار شده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، هرچند انگلیس این اقدام غیرمعمول را به بهانه اجرای تحریم‌ها علیه سوریه اجرا کرده، اما لندن اکنون از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و حتی متحدان خود در خلیج فارس، برای آزادی این کشتی تحت فشار قرار گرفته است.

هانت ساعتی پیش از پس از دیداری که با پیکاردو داشت، در توییتر نوشته است: «دیدار مهمی با فابیان پیکاردو داشتم تا درباره کاهش تنش حول مسئله گریس ۱ گفت‌وگو کنیم. هر دوی ما اتفاق نظر داشتیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا باید رعایت شود، اما در عین حال برای حل مسائل در صورت طی روند قانونی جبل طارق و دریافت تضمین‌های معتبر، آمادگی داریم.»

پیکاردو هم پس از این دیدار، گفت گریس ۱، در کنار موضوعاتی مانند برگزیت و روند انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار انگلیس، یکی از مسائل مورد بحث او و هانت بوده است.

لندن در حالی مدعی است که این اقدام را با هدف ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده، که این تحریم‌ها صرفا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم‌الاجراست و ثانیا مقصد این کشتی اساسا سوریه نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر