عملیات آبرسانی به 6 روستای جنوب دامغان آغاز شد


عملیات آبرسانی به 6 روستای جنوب دامغان آغاز شد

سمنان- ایرنا- آیین کلنگ زنی به منظور آغاز عملیات آبرسانی به روستاهای جنوب دامغان، عصر پنجشنبه با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان در روستای علیان انجام شد.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: عملیات احداث مجتمع آبرسانی جنوب دامغان با هدف آبرسانی به ۶ روستای کلو، شیمی، کوه زر، توچاهی، کوه شاهی و سلم آباد، از امروز به صورت رسمی آغاز شد.
بهروز زارع وامرزانی ادامه داد: با افتتاح این مجتمع، بیش از سه هزار نفر از مردم روستاهای دامغان از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته، تامین آب شرب این روستاها به صورت محلی انجام می گرفت که این طرح، در راستای سیاست امور آب و مجتمع سازی شبکه آب روستاها احداث می شود.

زارع وامرزانی اضافه کرد: احداث این مجتمع در مراحل مطالعات نهایی و طراحی و اجرا است که در حال حاضر، گام اول آن شامل حفر چاه آب شرب آغاز می شود.

وی اظهار داشت: طبق زمان بندی اعلام شده، امیدواریم ظرف مدت ۲ ماه، چاه آب شرب حفر و به بهره برداری برسد و در ادامه این طرح، گام های بعدی نیز عملیاتی شود.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان گفت: به منظور تکمیل گام اول، سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است. بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی دامغان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

۹۸۵۶/‏۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در