طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل


طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

کیک لایه ای روسی یا کیک اسپارتاک، یک کیک عالی با طعم بی نظیر می باشد که در انواع مختلف عسلی و شکلاتی تهیه می شود. از این رو در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه کیک روسی شکلاتی آشنا نماییم. کیک ها یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها هستند که در انواع مختلف ساده، میوه ای و شکلاتی تهیه می شوند و طرفداران زیادی دارند. در مطالب قبلی، طرز تهیه کیک...

کیک لایه ای روسی یا کیک اسپارتاک، یک کیک عالی با طعم بی نظیر می باشد که در انواع مختلف عسلی و شکلاتی تهیه می شود. از این رو در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه کیک روسی شکلاتی آشنا نماییم.

کیک ها یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها هستند که در انواع مختلف ساده، میوه ای و شکلاتی تهیه می شوند و طرفداران زیادی دارند. در مطالب قبلی، طرز تهیه کیک رولتی، طرز تهیه کیک موزی و طرز تهیه کیک وانیلی را آموزش دیدید، اکنون در اینجا می توانید با روش پخت کیک روسی شکلاتی و خوشمزه آشنا شده و در کنار خانواده میل کرده و یا در مهمانی های خود سرو نمایید.

مواد مورد نیاز

کاکائو شیرین نشده/ یک و نیم پیمانه تخم مرغ/ یک عدد شیر/ یک سوم پیمانه بکینگ سودا/ یک قاشق چای خوری آرد/ ۲ پیمانه شکر/ یک پیمانه کره/ ۴ قاشق غذاخوری فراستینگ شیر عسلی/ نصف قوطی کره/ ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای/ ۲۰۰ گرم خامه فروگرفته/ ۴۰۰ گرم

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

طرز تهیه کیک روسی شکلاتی

برای تهیه کیک روسی، ابتدا در داخل قابلمه ای آب بریزید و منتظر بمانید تا به جوش آید و در یک ظرف دیگر، شکر و تخم مرغ را با هم زن دور متوسط به مدت زمان ۵ دقیقه هم بزنید.

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

سپس کره ای که در دمای محیط قرار دارد را به همراه شیر و بیکینگ سودا را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کرده و تا یک دقیقه هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک روسی ، کاکائو شیرین نشده را به آن اضافه کنید و مخلوط مواد را بر روی بخار آب در حال جوش قرار دهید. دقت داشته باشید که کاسه نباید با آب جوش تماس مستقیم داشته باشد. حال اجازه دهید، مواد در مدت ۱۰ دقیقه روی آب جوش گرم شود، در طی این مدت می توانید مخلوط مواد را به طور مرتب هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

در مرحله بعدی از طرز تهیه کیک روسی ، کرم را از روی حرارت برداشته و آرد را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

اکنون یک خمیر غلیظ و چسبناک تهیه شده است. فر را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کرده و بعد به سراغ آماده کردن لایه های کیک بروید.

بعد از اینکه خمیر کاملا سرد شد، دو تکه کاغذ روغنی مخصوص فر (جنس خوب) را آماده کنید، در صورتی که از کاغذ رروغنی معمولی استفاده می کنید، زیر خمیر را کمی آرد بپاشید تا خمیر نچسبد. سپس به میزان ۱۰۰ گرم یعنی معادل یک قاشق غذاخوری سرپُر از خمیر را برداشته و روی کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن را کمی آرد بپاشید. به وسیله یک وردنه به آرامی خمیر را باز کرده (به خمیر فشار نیاورید تا به وردنه نچسبد)، خمیر را به صورت ورقه نازک دایره مانند درآورید. همچنین برای راحتی کار، می توانید از کف قالب تارت، کف قالب کمربندی و یا یک بشقاب گرد استفاده کرده و خمیر را به شکل قالب برش زده و از باقیمانده های خمیر استفاده دوباره نمایید.

حال، کیک را به همراه کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار داده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه زمان دهید تا روی آن طلایی شود. در مدتی که این لایه می پزد، شما می توانید، لایه دیگر را آماده کنید.

اگر در زمان پخت کیک، خمیر پف کرد، می توانید به آن ضربه بزنید تا پف خمیر بخوابد؛ این کار موجب صاف و یک دست شدن لایه های کیک خواهد شد. در صورتی که کیک به لایه های روغنی چسبید، اجازه دهید تا سرد شود، سپس آن را جدا کنید.

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

در این مرحله از طرز تهیه کیک روسی، برای آماده کردن فراستینگ، خامه را فرم داده و کنار بگذارید. سپس شیر عسلی و کره نرم را هم زده تا رنگ آن روشن شود.

بعد، پنیر را به تدریج و با قاشق به کرم شیر عسلی اضافه کرده و هم بزنید. در مرحله بعدی، خامه را داخل مخلوط پنیر و شیر عسلی ریخته و هم بزنید.

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

برای اسمبل یا سر هم کردن کیک، یک لایه از آن را برداشته و یک سوم فراستینگ خوشمزه را بر روی آن بریزید، سپس به وسیله یک پالت آن را صاف کنید؛ توجه داشته باشید که یک لایه نازک از فراستینگ برای قرار دادن در بین لایه ها کافی می باشد.

طرز تهیه کیک روسی خوشمزه شکلاتی با طعم و مزه ایده آل

سپس، لایه بعدی را گذاشته و کمی فشار دهید؛ فشار دادن موجب می شود تا هوای بین لایه ها خارج شود، به همین ترتیب لایه های بعدی را گذاشته و مرحله قبلی را تکرار نمایید. در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک روسی ، بعد از قرار دادن لایه آخر، روی کیک و اطراف آن را نیز با فراستینگ پوشانده و برای تزیین می توانید کیک هایی که خرد شده را بر روی دیواره و روی کیک بپاشید و سپس پودر کاکائو و پودر کیک را روی آن ریخته و با برس، روی خرده های کیک را بکشید. در آخر کیک را با یک تکه سلفون پوشانده، درون ظرف مخصوصی قرار دهید و به مدت زمان ۱۰ ساعت درون یخچال قرار داده تا لایه های کیک به طور کامل نرم شده و طعم فراستینگ به درون آن نفوذ کند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی