رییس دیوان محاسبات: استفاده از مکان‌های بِکر طبیعی توسعه یابد


رییس دیوان محاسبات: استفاده از مکان‌های بِکر طبیعی توسعه یابد

ارومیه- ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور گفت: مکان‌های بِکر و اقلیم‌های خاص طبیعی باید شناسایی شود و استفاده از آن‌ها توسعه یابد زیرا این امر در دنیا رواج دارد.

عادل آذر روز پنج‌شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در ارومیه افزود: دنیا با استفاده از اقلیم‌های خاص به تولید ثروت می‌پردازد و باید از ظرفیت‌های خداوندی بهره‌مند شد.
وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در این استان برای تولید و پرورش آرتمیا انجام شده، ادامه داد: باید راهکارها و آموزش‌های لازم برای تولید و توسعه این بخش در جامعه ارائه شود.
وی اعلام کرد: هر مشکلی که برای این بخش وجود داشته باشد، می‌توان با همکاری و مساعدت لازم آن مسائل را حل کرد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های بی‌نظیرکشاورزی در منطقه، افزود: مسئله مدرن‌سازی در کشاورزی دنیا جا افتاده و این امر نیز مورد تاکید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات هسته‌دار و بی‌هسته در استان تولید شود.
رسول جلیلی افزود: همچنین پیش بینی می‌شود از این میزان یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیب برداشت شود.
وی اعلام کرد: همچنین در بخش چغندرقند بر اساس پیش‌بینی امسال ۲ میلیون تن از این محصول برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزء ۶ استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: این استان با تولید ۲۲ هزار تن عسل در سال، رتبه برتر این بخش را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه یک‌ میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت در آذربایجان‌غربی وجود دارد، گفت: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در اراضی این استان تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تهییه نقشه کاداستر و جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق از کشاورزی استان از اولویت‌های این سازمان است و در همین راستا تهییه نقشه کاداستر در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان شروع شده است.
در ادامه این جلسه «عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کشور از مراحل تولید و بسته‌بندی آرتمیا بازدید کرد.
۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !