درخشش والیبالیست‌های ارومیه‌ای و پیروزی مقابل قهرمان آفریقا


درخشش والیبالیست‌های ارومیه‌ای و پیروزی مقابل قهرمان آفریقا

ارومیه- ایرنا- سرپرست هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: با درخشش پنج بازیکن ملی‌پوش ارومیه ای در نخستین روز از رقابت‌های قهرمانی 2019 جوانان جهان در بحرین، پیروزی قاطع سه بر صفر ایران مقابل تونس که عنوان قهرمانی آفریقا را با خود یدک می‌کشد، به دست آمد.

افشین خدایاری شامگاه پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن و مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت بازیکن پشت خط‌زن» پنج بازیکن ارومیه‌ای هستند که در نخستین دیدار تیم ملی ایران مقابل تونس به عنوان بازیکنان تاثیرگذار در داخل میدان حاضر شدند.

وی بیان کرد: همچنین وحید صادقی به عنوان کمک مربی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور به عنوان ۲ نماینده ارومیه‌ای تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: جوانان والیبالیست ایران امروز /پنجشنبه/ در نخستین مسابقه خود که قضاوت آن را «دنیل گونزالس» / Daniel gonzales/ از مکزیک بر عهده داشت با ترکیب امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهران فیض امام‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، امیرمحمد فلاحت‌خواه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفتند.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه «بردیا سعادت» بازیکن رده سنی نوجوانان حاضر در این رویداد جهانی است، گفت: در این دیدار تیم ملی ایران در سه ست پیاپی با کسب امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹ مقابل تونس به برتری رسید تا با روحیه بهتری به بازی فردا /جمعه/ مقابل تیم ملی جوانان روسیه برود.

خدایاری گفت: امسال سال پرفروغی برای والیبال ارومیه محسوب می‌شود زیرا شاهد حضور بیش از ۱۰ بازیکن ارومیه‌ای در ترکیب تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و شرکت در مسابقات بین‌المللی و جهانی هستیم ضمن اینکه والیبال ارومیه در رده‌های سنی پایه نیز از قدرت‌های برتر ایران به شمار می‌آید.

اکبر محمدی سرپرست، بهروز عطایی سرمربی، مسعود آرمات و علیرضا طلوع‌کیان مربی، حسین کاظمی و وحید صادقی (از ارومیه) کمک مربیان، بهمن تاریوردی‌زاده بدنساز، مهدی احمدی فیزیوتراپ، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری آنالیزور (از ارومیه)، محمود محمدی ماساژور و بهمن سلطانی مشاور فنی تیم ملی والیبال جوانان هستند.

بنا به اعلام فدراسیون والیبال، امیرمحمد فلاحت‌خواه پاسور ارومیه‌ای تیم ملی جوانان پس از پیروزی تیمش مقابل تونس گفت: خدا را شکر که همه بازیکنان ما خوب بودند و توانستیم تیم قدرتمند تونس را شکست دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم ایران و هم تیم تونس اولین بازی خود را در این رقابت‌ها انجام دادند، کار برای هر ۲ تیم سخت بود اما خوشحالم که عملکرد کم‌نقصی مقابل حریف داشتیم.
پاسور تیم والیبال جوانان در مورد بازی ایران مقابل روسیه که فردا (جمعه) برگزار خواهد شد، گفت: بازی حساسی مقابل روسیه داریم و ۲ سال پیش هم فینال نوجوانان جهان را مقابل روسیه بازی کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم مقابل این تیم نتیجه خوبی کسب کنیم.
فلاحت‌خواه افزود: روسیه تیم پر مهره‌ای است و امیدوارم بتوانیم این تیم را شکست دهیم؛ اگر روسیه را شکست دهیم صعود ما به مرحله بعدی تا حدود زیادی قطعی می شود.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

۳۰۷۲/۷۱۵۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور