آیت‌الله مکارم شیرازی ارتحال آیت‌الله حقانی را تسلیت گفت


آیت‌الله مکارم شیرازی ارتحال آیت‌الله حقانی را تسلیت گفت

قم – ایرنا – آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی و از اساتید حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در این پیام که نسخه‌ای از آن شامگاه پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: با نهایت تأسف، خبر فقدان اسفناک آیت‌الله حاج شیخ حسین حقانی تولیت محترم مدرسۀ حقانی و از همکاران قدیمی مجله مکتب اسلام را دریافت داشتم.

پیام ادامه یافته است: این عالم ربانی در طول عمر بابرکت خود علاوه بر همکاری مؤثر در مجله مکتب اسلام و سرپرستی مدرسه معروف حقانی، آثار قلمی باارزشی نیز داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی، این ضایعه را به علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه تسلیت عرض کرده و شادی روح آن مرحوم و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال خواستار شده است.

پیکر مطهر آیت‌الله حسین حقانی، امروز با حضور جمعی از طلبه‌ها، روحانیان و فضلای حوزه و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله حسین حقانی، اول اسفند سال ۱۳۱۳ شمسی در شهرستان زنجان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و در اوایل تیرماه ۱۳۳۰ شمسی بعد از خاتمه امتحانات کلاس نهم در تهران وارد حوزه علمیه قم شد

این عالم ربانی از محضر مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه همچون آیات بروجردی، امام راحل، علامه طباطبایی، محقق داماد و هاشم آملی بهره برد.

آثار علمی و پژوهشی آیت‌الله حقانی در طی ۵۴ سال بیش از ۷۰۰ دفترچه ۲۰۰ برگی علمی و تاریخی و فقهی و اصولی و فلسفی می‌باشد.

آیت‌الله حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی پس از تحمل یک دوره بیماری، سه‌شنبه هفته جاری بیست و پنجم تیرماه ۱۳۹۸ دارفانی را وداع گفت.

۱۱۷۵ / ‏‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا