نقض حقوق بشر در دولت نظامی مصر


نقض حقوق بشر در دولت نظامی مصر

بعد از روی کار آمدن دولت نظامی السیسی شکایت های بسیاری از سیاست های سرکوبگرانه دولت مصر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، یک سازمان غیر دولتی در کشور مصر گزارش داده است که در سال جدید بیش از هزار مورد نقض حقوق بشر در این کشور رخ داده است. بعد از روی کار آمدن دولت نظامی السیسی شکایت های بسیاری از سیاست های سرکوبگرانه دولت مصر منتشر شده است.

الندیم سازمان غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر در شهر قاهره در این گزارش به رفتارهای غیر انسانی ماموران دولتی در مصر اشاره کرده است که بسیاری از آنها درزندانهای این کشور رخ می دهد.

به گفته این سازمان حقوق بشری 238 مورد شکنجه افراد در زندانها، 30 مورد مرگ بازداشت شده ها و111 مورد مربوط به مشکلات پزشکی و نادیده گرفتن حقوق بیماران گزارش شده است.

این سازمان مصری می گوید در زندان های السیسی به بیماران کمترین توجه می شود و بسیاری از بیماران با کمترین امکانات پزشکی درمان م شوند. گفته می شود بعد از کودتای السیسی میزان شکایت های حقوق بشری در زندان های این کشور به مراتب افزایش یافته است.

عادل مونیم عبدالفتوح نامزد سابق ریاست جمهوری مصر در زندان به دلیل سکته قلبی دو بار نتوانست به امکانات پزشکی دسترسی داشته باشد. وی دولت مصر را متهم کرده که قصد کشتن وی را داشتند.

سازمان حقوق بشر عربی با انتشار آمار عجیبی اعلام کرده است که از سال 2011 تا کنون بیش از 700 زندانی مصری به دلیل کمبود امکانات بهداشتی پزشکی جان خود را از دست داده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...