توییت‌های نژاد‍پرستانه ترامپ و افزایش محبوبیت وی در میان جمهوری‌خواهان


توییت‌های نژاد‍پرستانه ترامپ و افزایش محبوبیت وی در میان جمهوری‌خواهان

استاد علوم سیاسی دانشگاه میشیگان می‌گوید اظهارات ترامپ نسبت به چهار نماینده زن مجلس، دقیقا همان کاری است که جمهوری‌خواهان از او انتظار دارند.

به گزارش جام نیوز، صدای آمریکا شبکه دولتی صدای آمریکا در گزارشی نوشت طبق نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» حمایت جمهوریخواهان از پرزیدنت ترامپ پس از انتقادهای شدید او در توییتر از چهار قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افزایش یافته است.

این نظرسنجی ملی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و پس از انتشار توئیت‌های دونالد ترامپ خطاب به چهار نماینده دموکرات کنگره آمریکا نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه ۵ درصد افزایش یافته و به ۷۲ درصد رسیده است.

این نظرسنجی که نظرسنجی ملی است، روز دوشنبه و سه شنبه و پس از آن انجام گرفت که پرزیدنت ترامپ به این قانونگذاران از اقلیت های نژادی گفت باید «به مکان های کاملا ناکارآمد و آلوده به جرم و جنایت که از آن جا آمده اند برگردند و به اصلاح آن مناطق کمک کنند.»


این نظرسنجی از افزایش ۵ درصدی محبوبیت پرزیدنت ترامپ در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که هفته گذشته انجام شده بود، خبر می دهد.

محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا در میان رای‌دهندگان مستقل، که هفته گذشته چهار نفر از هر ۱۰ نفر بود؛ به سه نفر از هر ۱۰ نفر رسیده است.

در میان دموکرات ها نیز نمره محبوبیت خالص او ۲ نمره کاهش یافته است.حمایت از آقای ترامپ همچنین در بین دموکرات‌ها و مستقل‌ها در آمریکا کاهش یافته است.

یورونیوز هم به اشاره به این نظرسنجی نوشت:حمایت آقای ترامپ در بین اعضای حزب جمهوری‌خواه در حالی افزایش داشته است که دموکرات‌های کنگره قطعنامه‌ای را روز سه شنبه تصویب کردند و در آن توئیت‌های ترامپ را «نژادپرستانه» خواندند.

با اینکه این تغییرات در میان احزاب جمهوری‌خواه، دموکرات و مستقل ها در نظرسنجی‌ها قابل مشاهده است اما محبوبیت آقای ترامپ در کل در جامعه آمریکا همچنان ثابت باقی مانده است.


بر اساس نظرسنجی ها ۴۱ درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را تایید می کنند در حالی که ۵۵ درصد از عملکرد او ناراضی‌اند.

ونسان هاوتچینگز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میشیگان درباره افزایش محبوبیت آقای ترامپ در میان اعضای حزب جمهوری‌خواهمی گوید:


«برای جمهوری‌خواهان، ترامپ خیلی ساده گفته است اگر آمریکا را دوست ندارید، می توانید ترکش کنید. جمهوری‌خواهان معتقدند این سخنان در کل اصلا تناقض آمیز نیست.»

این استاد علوم سیاسی می گوید که ترامپ با انتقاد از اعضای لیبرال کنگره دقیقا همان کاری را انجام می دهد که جمهوری‌خواهان از او انتظار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط