پادشاه شاسی بلندهای کوپه کیست؟ پورشه کاین کوپه یا ب‌ام‌و X6؟!


پادشاه شاسی بلندهای کوپه کیست؟ پورشه کاین کوپه یا ب‌ام‌و X6؟!

ب‌ام‌و در سال 2008 یک کلاس خودرویی جدید با نام کوپه‌ی فعال اسپورت یا SAC را معرفی کرد که همگان آن را با نام شاسی‌بلند کوپه می‌شناسند. اگرچه در ابتدا تولید چنین خودرویی احمقانه به نظر می‌رسید و حتی همین حالا نیز برخی‌ها چنین اعتقادی دارند اما مشتریان زیادی از X6 استقبال کردند. ب‌ام‌و نسل... The post پادشاه شاسی بلندهای کوپه کیست؟ پورشه کاین کوپه...

ب‌ام‌و در سال 2008 یک کلاس خودرویی جدید با نام کوپه‌ی فعال اسپورت یا SAC را معرفی کرد که همگان آن را با نام شاسی‌بلند کوپه می‌شناسند. اگرچه در ابتدا تولید چنین خودرویی احمقانه به نظر می‌رسید و حتی همین حالا نیز برخی‌ها چنین اعتقادی دارند اما مشتریان زیادی از X6 استقبال کردند.

پادشاه شاسی بلندهای کوپه کیست؟ پورشه کاین کوپه یا ب‌ام‌و X6؟!

پادشاه شاسی بلندهای کوپه کیست؟ پورشه کاین کوپه یا ب‌ام‌و X6؟!
ب‌ام‌و نسل جدید این خودرو را اخیراً معرفی کرده و با آن به جنگ هم‌وطن‌هایی همچون آئودی Q8 و مرسدس GLE کوپه خواهد رفت؛ اما اندکی پیش از معرفی X6 2020 این پورشه بود که اولین حضور خود در این کلاس را با خودروی کاین کوپه اعلام کرد. آیا X6 همچنان می‌تواند به عنوان انتخاب اول این کلاس باشد یا اینکه قافیه را به کاین کوپه‌ی تازه‌کار خواهد باخت؟

قیمت
شاسی بلندهای کوپه ایده‌ای عالی هستند زیرا خودروسازان می‌توانند به اسم طراحی زیباتر قیمت بیشتری را روی محصولات خود بگذارند. ب‌ام‌و X6 در سه تریم عرضه می‌شود که مدل پایه‌ی sDrive40i قیمت 64300 دلاری دارد. مدل‌های چهار چرخ محرک xDrive40i و پرچم‌دار M50i نیز به ترتیب قیمت 66600 و 85650 دلاری دارند.

پورشه کاین کوپه هم در سه سطح عرضه شده و مدل استاندارد کوپه با قیمت 75300 دلاری در دسترس است اما برای خرید مدل‌های S و توربوی کوپه باید به ترتیب 88600 و 13100 دلار هزینه کرد. هر دو خودرو به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از برادران استاندارد خود یعنی X5 و کاین هستند اما خب باواریایی ها از نظر قیمت بر رقیب برتری دارند؛ و زمانی که آپشن های مشهور پورشه را در نظر بگیرید برتری ب‌ام‌و در این بخش محسوس‌تر خواهد شد.

پرفورمنس
ب‌ام‌و شاید از نظر قیمتی مچ پورشه را خوابانده باشد اما کاین کوپه از نظر پرفورمنس دست برتر را دارد. پورشه در حال حاضر سه پیشرانه را برای سه تریم کاین کوپه در نظر گرفته است. پیشرانه‌ی پایه از نوع 6 سیلندر 3 لیتری توربو است که قدرت 335 اسبی دارد. در قلب مدل S پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو با خروجی 434 اسب بخاری قرار گرفته است. مدل پایه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای داشته اما شتاب مدل S به 4.7 ثانیه می‌رسد. نهایتاً مدل توربو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی 541 اسبی استفاده کرده و شتاب 3.7 ثانیه‌ای دارد.

در مدل پایه ب‌ام‌و با پورشه تاحدی برابر بوده و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی 335 اسب بخاری استفاده می‌کند. X6 دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک مجهز به این پیشرانه شتاب 5.2 و 5.3 ثانیه‌ای داشته و از این نظر مدل پایه‌ی کاین کوپه را شکست می‌دهد. X6 تریم مستقیمی برای رقابت با کاین کوپه‌ی S ندارد اما مدل M50i بین دو نسخه‌ی S و توربوی پورشه قرار گرفته و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی 523 اسبی استفاده کرده و شتاب 4.1 ثانیه‌ای دارد. پورشه فعلاً از نظر پرفورمنس برتر است اما در آینده رقابت جذابی بین X6 M و کاین کوپه توربو S را شاهد خواهیم بود.

استایل و طراحی
بحث طراحی یکی از مهم‌ترین دلایل خریداران برای ترجیح X6 و کاین کوپه نسبت به نسخه‌های استاندارد است اما از نظر زیبایی شنایی باید اعتراف کرد ما طرفداران شدید چنین خودروهایی نیستیم. هیچ‌یک از این دو خودرو از نظر ما بسیار زیبا نیستند و ما ترجیح می‌دهیم مدل‌های استاندارد کاین یا X5 را انتخاب کنیم. تصمیم دراین‌باره بسیار شخصی است اما نظر ما کمی به سمت پورشه متمایل است زیرا کاین کوپه تقریباً شبیه یک شاسی‌بلند نرمال است. کابین
هر دو خودرو از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند و از کابین‌هایی برای انعکاس این موضوع سود می‌برند. ب‌ام‌و روشی بسیار اسپورت اما درعین‌حال ظریف را انتخاب کرده و در کابین X6 می‌توان فیبر کربن، چرم، نورپردازی LED و حتی اهرم تعویض دنده‌ی کریستالی را مشاهده کرد. کابین پورشه ساده‌تر بوده و بیشتر روی لذت رانندگی متمرکز شده است. از نظر ما کابین X6 سطح بالاتر به نظر می‌رسد. تکنولوژی
واضح است که پورشه از نظر تکنولوژی‌های کابین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما ب‌ام‌و از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی جزو برترین های این صنعت است. X6 از اپل کارپلی بی‌سیم سود برده و iDrive این خودرو پیشرفته‌تر از سیستم پورشه به نظر می‌رسد. علاوه بر صفحه لمسی می‌توان iDrive را با اهرم چرخشی یا دستورات صوتی هم کنترل کرد. ب‌ام‌و همچنین از ویژگی‌های لوکسی مثل صندلی‌های ماساژوردار و سیستم‌های ایمنی فعال زیادی سود می‌برد. فضای اتاق و بار
هر دو شاسی‌بلند کوپه‌ی موردبحث فضای کابین و بار کمتری در مقایسه با برادران استاندارد خود دارند اما خب کدام‌یک کاربردی‌تر است؟ X6 فضای بار 580 لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌ها به 1530 لیتر می‌رسد. ازآنجایی‌که بخش عقبی کاین کوپه ارتفاع بیشتری دارد بنابراین فضای بار بیشتری سود می‌برد. از این نظر کاین استاندارد و X5 بهتر عمل می‌کنند. قضاوت نهایی
شاید ما در کل تحت تأثیر شاسی بلندهای کوپه قرار نگرفته باشیم اما این امر باعث نمی‌شود سایر افراد هم به سمت ب‌ام‌و X6 یا پورشه کاین کوپه جذب نشوند. هر دو خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌ها و خط سقف کوپه مانند سود برده و مالکان از طراحی آن‌ها خوشنود خواهند بود. به نظر می‌رسد X6 شاسی‌بلند لوکس‌تری است اما کاین احتمالاً لذت سواری بیشتری خواهد داشت. ما بی‌صبرانه منتظر رقابت جانانه‌ی ب‌ام‌و X6 M و پورشه کاین توربو S کوپه هستیم…

منبع: carbuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک