حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژه


حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژه

شیراز- ایرنا- صحنه ای که در آن مادر شهیدی با ویلچر و به سختی خود را به مجتمع طلائیه واقع در دامنه کوه‌های مشرف به دروازه قرآن شیراز رسانده بود تا در یادواره فرزند شهیدش شرکت کند، حاشیه ای پررنگ تر از متن یادرواره شهدای یگان ویژه بود.

او یکی از مادران ۵۴ شهید یگان ویژه استان فارس بود که به همراه دیگر مادران، پدران، فرزندان و همسران این شهدا مهمان ویژه نخستین یادواره گرامیداشت شهدایی بودند که در این یگان ها به شهادت رسیده اند.

یک هزار و ۲۰۰ نیروی ویژه جانشان را فدای امنیت کشور کردند که ۵۴ شهید آن از استان فارس هستند و نخستین یادواره گرامیداشت آنان پنجشنبه در شیراز برگزار شد.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژهمادر شهید

خانواده ۵۴ شهید یگان ویژه استان فارس دسته دسته وارد سالن محل برگزاری این مراسم می‌شدند و در جایگاه خود می‌نشستند تا اینکه حدود ساعت ۱۱ صبح پنجشنبه این آیین آغاز شد و در ابتدا با تاریک شدن سالن، کلیپی از مراسم تشییع پیکر تعدادی از شهدا در شیراز به نمایش درآمد و همزمان با آن این سخن رهبر معظم انقلاب از بلندگوهای تالار شنیده می‌شد که چنانچه می‌خواهی از سیم خاردار رد بشوی، اول باید از سیم خاردار نفست عبور کنی.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژهلمس گونه‌های پدر

در این میان کودکی حدود چهار ساله توجه ها را به خود جلب کرد، این کودک در گوشه‌ای از این سالن روی زمین نشسته بود و بدون توجه به فضای حاکم بر جلسه، گونه‌های پدر شهیدش را نوازش می‌کرد.

این کودک مقابل قاب عکس پدرش روی زمین زانو زده بود و مدام گونه‌های پدرش را نوازش و زیر لب جملات نامفهوم و کودکانه‌ای را ادا می‌کرد.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژهفرمانده یگان ویژه ناجا: شهدا هم در زمان حیات و هم با شهادتشان
به کشور خدمت کردند

فرمانده یگان ویژه ناجا میهمان ویژه این مراسم بود و در جایگاه و محل سخنرانی که با گونی‌های شن ساخته شده بود حاضر شد، جایگاهی که در سمت مقابل آن چند تابوت شهید که فانوس‌هایی روی آن روشن و پرچم ایران دور آن پیچیده شده بود مشاهده می‌شد.

سردار حسن کرمی سخن خود را اینگونه آغاز کرد که جوانان پرورش یافته در مکتب خمینی رژیم طاغوت را شکست دادند، هشت سال جنگ تحمیلی را با سربلندی مدیریت و در ادامه با جهاد سازندگی در ساخت کشور مشارکت کردند.

فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: شهدا هم در دوره حیات و هم با شهادتشان به کشور خدمت کرده‌اند و اکنون وظیفه ما است که از این قشر درس‌هایی را گرفته و در زندگی از آن بهره ببریم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رغم فشارهای دشمنان، با اتکا به راه شهدا و فرامین رهبری با اقتدار به پیش خواهد رفت.

کرمی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امروزه عمق دفاعی ما از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر و تا سواحل مدیترانه و نقاط دور پیش رفته است.

وی فرهنگ شهادت را موجب عزت‌مندی کشور عنوان کرد و گفت: شرکت در جهاد وصیت شهدا است و این جهاد صرفاً به جنگ خلاصه نمی‌شود بلکه جهاد اقتصادی، علمی و سازندگی را نیز در بر می‌گیرد.

وی استقامت را جزء دیگری از فرهنگ شهادت دانست و افزود: در حال حاضر باید در مقابل تحریم و زیاده خواهی آمریکا استقامت کرد و در مقابل دشمن باید شجاع و قاطع بود زیرا عقب نشینی در مقابل دشمن مساوی با زیان خواهد بود.

فرمانده یگان ویژه ناجا اظهار داشت: کشور ما نیاز به دوستی با امریکا و غرب ندارد و دوستی با دشمنان به گفته شهدا برای ما ذلت خواهد آورد.

وی آمادگی و حضور در میدان را برای نیروهای نظامی نوعی جهاد دانست و در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که به سمت تجمل گرایی رفته‌اند انقلابی نیستند و همچنین این افراد دل شهدا را نیز به درد آورده‌اند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: یگان ویژه نیروی انتظامی تاکنون ۱۲۰۰ شهید و بیش از ده هزار آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: شیراز اولین شهری در کشور است که یادمان شهدا یگان ویژه نیروی انتظامی لشکر ۲۸ روح الله را درسطح کشور برگزار کرد که این روند سلسله وار ادامه دارد در همه استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته و لشکر ۱۹ فجر و رزمندگان این استان همیشه در مأموریت‌های سختی حضور داشته‌اند و اکنون نیز فارس در قالب مدافعین حرم مأموریت‌های مهم و حساسی را بر عهده دارد.

فرمانده یگان ویژه ناجا در پایان گفت: آبانماه امسال نیز یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه در تهران برگزار خواهد شد.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژهاستاندار فارس: نیروی انتظامی از اقتدارگرایی به سمت جامعه گرایی رفته است

استاندار فارس در ادامه این آئین گفت: نیروهای انتظامی در دوران مختلف رشادت‌ها و شجاعت‌های زیادی از خود نشان داده و همیشه آماده جانفشانی در راه استمرار جمهوری اسلامی بوده‌اند.

عنایت الله رحیمی افزود: کسانی که شهادت را افتخار می‌دانند هیچگاه زیربار زور و ظلم نخواهند رفت.

وی ادامه داد: امنیت، توسعه را به ارمغان خواهد آورد که رهبری بر این مساله در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه دارند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی خود را خادم مردم می‌داند و از اقتدارگرایی به سمت جامعه‌گرایی حرکت کرده و اکنون این نیرو با مردم است و قطعاً این مساله اقتدار پایدار را به ارمغان خواهد آورد.

امنیت بدون مشارکت مردم ممکن نیست

استاندار فارس با بیان اینکه نمی‌توان امنیت را انتظار داشت بدون آنکه مردم در آن مشارکت نداشته باشند و گفت: باید بسترهای لازم را برای تحقق امنیت پایدار در اجتماع فراهم کرد و مردم نیز بدانند که نیروی انتظامی خیرخواه آنها است.

وی اظهار داشت: اگر امنیت وجود داشته باشد توسعه پایدار در ابعاد مختلف آن محقق خواهد شد.

وی مقاومت در مقابل تحریم‌ها را راه درستی دانست و افزود: نیروی انتظامی در توسعه همه جانبه کشور تأثیرگذار است.

استاندار فارس عنوان کرد: فارس ایران کوچکی است که ظرفیت‌های پیشرفت زیادی در آن نهفته و نیازمند تلاشی همه جانبه است.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژه

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژهتجلیل از خانواده شهدا

در پایان این مراسم به نمایندگی از خانواده ۵۴ شهید یگان ویژه نیروی انتظامی استان فارس از پنج خانواده در جایگاه تجلیل شد.

در این میان مادر یکی از شهدا که به همراه نوه‌اش به این مراسم آمده بود تاب و توان بالا رفتن از پله‌های سن را نداشت که مسئولان برای تجلیل از مادر این شهید به پایین آمده و از این مادر سپاسگزاری کردند.

مادر شهید اما گریه امانش را بریده بود که این مساله باعث شد اشک در چشمان مسئولان و حاضرین در محل نیز حلقه بزند.

حاشیه های پررنگ تر از متن در یادواره شهدای یگان ویژه

نمایشگاهی از وصیتنامه شهدا و همچنین توانمندی‌های یگان ویژه نیروی انتظامی در حیاط مجتمع طلائیه دایر شده بود که مدعوین و خانواده شهدا بعد از اتمام آیین رسمی به بازدید از آن مشغول شدند.

۹۸۷۳ / ‏‬ ۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)