بخش غیردولتی 99 درصد فعالیت بهزیستی میبد را انجام می‌دهد


بخش غیردولتی  99 درصد فعالیت بهزیستی میبد را انجام می‌دهد

یزد- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به اینکه 99 درصد فعالیت‌های این نهاد توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود، گفت: این اداره 40 نیرو دارد و فعالییت 69 مرکز با 500 نفر شاغل نطارت می‌کند.

سید محسن فلاح روز پنجشنبه در نشستی با جامعه نابینایان شهرستان به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده افزود: رویکرد ما حمایت از تشکل‌ها و مؤسسه‌های مرتبط با این اداره است و وظیفه نظارت، پایش و رسیدگی به امور آنها را بر عهده داریم.

وی با اشاره به مددجویان تحت پوشش حوزه‌های مختلف، آمار نابینایان، نیمه بینایان و کم بینایان را ۳۵۱ نفر برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۹۱ نفر نابینایان ژنتیکی، ۸۶ نفر در حین زایمان و یا به دنبال بیماری نابینا شدند و ۷۴ نفر هم بینایی خود را در اثر حوادث از دست دادند.

به گفته رئیس بهزیستی میبد جامعه نابینایان ثبت رسیده استان ۲ مورد است و جامعه نابینایان شهرستان به همت و با پیگیری مسئول آن آقای برزگر شکل گرفت و در حال حاضر نیاز به دایر کردن دفتری در سطح شهر برای پیگیری امور دارند.

وی همچنین به اشتغال نابینایان و مشکلاتی که دارند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میبد در حوزه زیلو به ثبت جهانی رسیده و نابینایان می‌توانند با فراگیری این هنر کسب درآمد کنند و در این مسیر بهزیستی نیز با ارائه تسهیلات از آنها حمایت خواهد کرد.

فلاح ادامه داد: در حال حاضر ۲ کارگاه زیلوبافی تحت نظارت بهزیستی دایر شده و ایجاد اشتغال برای معلولین و بانوان تحت پوشش این اداره قرار دارد.

این مسئول حضور فعال معلولین در برنامه‌ها و همایش‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اگر مشکل و معلولیتی داریم، آن را به خود بقبولانیم و در مرحله بعد باید از قرار گرفتن در موقعیتی که معلولیت و مشکل ما نشان داده می‌شود، نهراسیم و با حضور در جامعه با اعتماد به نفس و قاطعیت فعالیت‌های خود را انجام دهیم و مشکلات را بازگو کنیم.

وی به پرداخت تسهیلات و توزیع زمین به خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: اگر آنها در مرحله ضمانت وام بانکی به مشکلی بر نخورند، بهزیستی می‌تواند در این زمینه نسبت به جذب تسهیلات برای مددجویان تحت پوشش اقدام کند.

فلاح همچنین آموزش و خودآگاهی را در پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مهم شمرد و عامل بیشتر آسیب‌ها، مشکلات و طلاق را نداشتن مهارت زندگی و اعتیاد ذکر کرد که افراد می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های برگزار شده با همکاری بهزیستی به مهارت افزایی و افزایش خودآگاهی بپردازند.

در این نشست نابینایان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند و عمده مشکل خود را در زمینه اشتغال و حوزه درمان و گرانی داروها بیان کردند.

همچنین برزگر مسئول جامعه نابینایان به فعالیت‌های انجام شده توسط این انجمن برای نابینایان نظیر برگزاری اردو، پیگیری تسهیلات اشتغالزایی برای نابینایان، آموزش زیلو بافی و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های با نشاط و… اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا