رشد چشمگیر اسلام در بریتانیا / افزایش 6 درصدی تعداد مسلمانان در 30 سال


رشد چشمگیر اسلام در بریتانیا / افزایش 6 درصدی تعداد مسلمانان در 30 سال

تحقیقات جدید نشان می دهد که رشد اسلام در بریتانیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده تا آنجا که حتی از مسیحیت هم پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theway»، تحقیقات جدید نشان می دهد که رشد اسلام در بریتانیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده تا آنجا که حتی از مسیحیت هم پیشی گرفته است.

آمار ارائه شده از سوی موسسه «رویکردهای اجتماعی بریتانیا» نشان می دهد که گرایش به مسیحیت در بریتانیا در 35 سال گذشته نصف شده است به طوری که از هر سه نفر تنها یک نفر دارای هویت مسیحی است.

این در حالی است که بر اساس گزارش این موسسه، اسلام در بریتانیا کماکان در حال رشد است و تعداد مسلمانان در این کشور روز به روز افزایش پیدا می کند.

از حدود چهار هزار نفری که از سوی مرکز ملی رویکردهای اجتماعی بریتانیا مورد نظرسنجی قرار گرفتند،تنها 38 درصد خود را مسیحی معرفی کرده اند.

این در حالی است که در سال 2008 میلادی 50 درصد بریتانیایی ها و در سال 1983 میلادی 66 درصد بریتانیایی ها،مسیحی بوده اند.

این آمار نشان دهنده کاهش تعداد مسیحیان در بریتانیا از سال 1983 تا کنون بوده است.

از سوی دیگر،آمار منتشر شده،حاکی از آن است که تعداد مسلمانان از یک درصد در سال 1983 به 3 درصد در سال 2008 میلادی و در نهایت به 6 درصد در سال 2018 میلادی،افزایش پیدا کرده است.

با استناد به این آمارها در حال حاضر یک سوم جمعیت بریتانیا را مسیحی ها تشکیل می دهند که با توجه به جمعیت 6 درصدی مسلمانان،هنوز جمعیت مسیحیان در این کشور غالب است اما امکان اینکه به زودی جمعیت مسلمانان در بریتانیا و در اروپا غالب شود،وجود دارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا